جایگاه حقیقی روحانیت در دوران دفاع مقدس برای جامعه بازگو شود


جایگاه حقیقی روحانیت در دوران دفاع مقدس برای جامعه بازگو شود

کرمان - ایرنا - فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان به نقش روحانیون در جنگ و پشت جبهه ها اشاره کرد و گفت: تاکنون نتوانسته‌ایم شخصیت حقیقی و واقعی روحانیت را در صحنه نبرد دفاع مقدس به جامعه به زیبایی بازگو کنیم.

به گزارش ایرنا، سردار حسین معروفی شامگاه چهارشنبه در ویژه برنامه وصل یاران ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و عرض تسلیت ایام اربعین حسینی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: دشمنان در دوران دفاع مقدس در مقابل ملت ایران صف آرایی کردند و ملت بزرگ ما با تبعیت از امام خویش به آنان پاسخی کوبنده دادند.

وی با اشاره به نقش روحانیون در دوران دفاع مقدس افزود: تاکنون نتوانسته‌ایم شخصیت حقیقی و واقعی روحانیت را در صحنه نبرد دفاع مقدس به جامعه به زیبایی بازگو کنیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: زمانی نامی از روحانیت برده می شود همه به یاد نمازخانه و سخنرانی می افتند و کمتر کسی از سختی پذیری روحانیت در دفاع مقدس حرف زده اند و این نقص بزرگی در جامعه امروز ما است.

سردار معروفی جذب نیرو و برانگیخته کردن جامعه برای جذب نیرو و اعزام به صحنه های جبهه، کمک به اعزام نیرو، کمک به جمع آوری نیازمندی های دوران دفاع مقدس و در پشت جبهه بعد از شهادت عزیزان آرام کردن جامعه و همراه سازی مردم برای انجام رسالت و ماموریت الهی در پشت جبهه را به عنوان نقش روحانیون در پشت جبهه های جنگ در دوران دفاع مقدس عنوان کرد.

وی با اشاره به نقش روحانیت در جبهه گفت: نقش اول در انجام وظیفه ذاتی خود یعنی کار اعتقادی و فرهنگی بود و هر گردانی که طلبه و روحانی فعال عرصه اعتقادی و فرهنگی داشت آن گردان نماز شب خوان تر و خط شکن تر بود و هر گردانی که بیشتر گریه می کرد بهتر خط می شکستند که برگرفته از نقش طلاب و روحانیت بود.

سردار معروفی آماده سازی روح و روان و اعتقادی برای صف آرایی در مقابل دشمن نابرابر یکی دیگر از ویژگی های روحانیون و طلاب در صحنه جبهه عنوان کرد و گفت: در آن زمان اگر از نظر آموزش و تجهیزات ۱۰۰ بودیم اما از نظر روحیه ۵۰ بودیم توان جنگیدن نداشتیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: مگر می شود کسی معاد و قیامت و حقیقت دین را نپذیرد و در یک دشت قرار گیرد ۷۰۰ متر میدان مین باز کند و از اروند وحشی ۶۳ کیلومتر مربع در جذر عبور کنی و به نتیجه برسی.

وی با اشاره به اینکه طلاب و روحانیون ما حرف و عملشان یکی بود و همه به آنها عشق می ورزید گفت: در زمان نماز جماعت، خطبه، نصیحت یک روحانی بودند و در زمان رزم گردان یک رزمنده بودند و همانند رزمندگان لباس رزم به تن و عمامه به سر به میدان جنگ می رفتند.

سردار معروفی به حضور روحانیون در گردان های عملیاتی اشاره کرد و گفت: روحانیون در گردان های عملیاتی مراقب خواب، سرویس بهداشتی، تانکر آب بسیجیان هم بودند و هیچ کس نمی فهمید و چیزی به عنوان ریا جا نداشت.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان حضور در میدان نبرد را یکی دیگر از نقش آفرینی های روحانیون در صحنه جبهه عنوان کرد و افزود: چرا در رابطه با سختی پذیر روحانیت و طلاب در جنگ نمی نویسیم؟

وی ادامه داد: ٢مسئولیت بیسیم چی و پیک گردان بر عهده روحانیون بود زیرا امین فرمانده بود و بسیم چی مغز متفکر گردان و لشکر بود و باید کسی بسیم چی فرماندهی می‌شد که در مقابل دشمن ضعف نشان ندهد و قوی و روحیه داشته باشد و دیدن شهید و مجروح آن را زمین گیر نکند و این ویژگی ها در طلبه و روحانی معتقد بود.

وی یادآور شد: کار پیک در صحنه جبهه اطلاع رسانی از این سنگر به آن سنگر و از این خاکریز به خاکریز بعدی و از این فرمانده به فرمانده دیگر بود و همه جان پناه داشتند اما پیک جان پناه نداشت که نشان از سختی پذیری روحانیون بود و به این مقوله کم پرداخته شده است.

سردار معروفی ادامه داد: همه فکر می کنند؛ روحانیت اگر در جنگ بودند در عقبه نشستند و مسئله گفتند در حالی که بیشترین شهیدان نسبت به جمعیت روحانیت هستند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه در بیان سختی پذیری روحانیون در جنگ کوتاهی کردیم تاکید کرد: زمانی که نقش روحانیون و سختی پذیری روحانیون در دوران دفاع مقدس به جامعه بازگو شود می‌توانیم جلوی حملات سنگین و روانی و جنگ نرم دشمن را نسبت به این شخصیت های تاثیرگذار و مروجین احکام الهی و جهت دهندگان حقیقی دین را بگیریم.

وی بیان داشت: روحانیون و طلاب کرمانی در هشت عملیات بودند و کل جبهه آن‌ها به ۲ و سه ماه نمی رسد اما امروز اگر بخواهد یک نامه برای حل یک مشکل بگیرند نمی تواند زیرا ۶ ماه جبهه ندارند در حالی که در همه عملیات های لشکر حضور داشتند.

سردار معروفی با بیان اینکه از رسالت محوری و تکلیف گرایی روحانیت در دوران دفاع مقدس کم گفته شده است این نقش باید بازگو شود خاطرنشان کرد: روحانیون هم پشت صحنه جبهه را آماده می کردند و هم در صحنه جبهه رزم جو بودند و شهید روحانی شیخ شعاعی در چادر شهید نشد بلکه غواص بود و نقش این شهید عزیز خطرناک تر از تخریب چی بود. ‌

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان داشت: ما این انقلاب را به سختی به دست آوردیم و این نظام را به سختی حفظ کردیم و این شرف و عزت و سربلندی را به سختی به دست آورده ایم و در این جنگ سخت نرمی که دشمن امروز در مقابل ما دارد نباید به راحتی کوتاه بیاییم و آن را از دست دهیم.

وی با اشاره به اینکه انشقاق و فاصله بین ولایت و امت و نظام و حاکمیت هدف دشمنان است گفت: در هشت سال گذشته بزرگترین خسارت ما نرم افزاری است که القا کردند که حکومت دینی و دین کارایی ندارد و یک تفکر لئولیبرال بود و امروز سخت ترین نرم افزار حجت الاسلام رئیسی این است که این را ثابت کند دین نقطه تربیت قبل از انتخاب است و تا قیامت برنامه را برای بشریت در حوزه اجرا و سعادت دارد.

سردار معروفی با اشاره به اینکه دین و نظام دینی کارآمد است و اصلاح این نرم افزار اولین کار در این دولت باید انجام شود گفت: مگر می شود دین که برای همه چیز برنامه دارد برای سیستم اجرایی و سعادت دنیای ما برنامه نداشته باشند.

وی تصریح کرد: اگر همه خروجی های انقلاب را در یک فهرست بنویسیم و کنار بگذاریم و فقط خروجی ولایت و حجت خدا را قبول کنیم ما بُرد کرده ایم و باید از ولایت زیاد بگوییم زیرا این عزت، شرف و بزرگی ما است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدئو) لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی