بیش از 2900 کیلومتر سیم مسی از شبکه توزیع برق زنجان برچیده شد


بیش از 2900 کیلومتر سیم مسی از شبکه توزیع برق زنجان برچیده شد

ژنجان – ایرنا – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: 2 هزار و 902 کیلومتر از سیم‌های مسی در شبکه توزیع نیروی برق استان به کابل‌های خودنگهدار تبدیل شد.

علیرضا علیزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعویض سیم های مسی در شبکه توزیع نیروی برق استان زنجان، با کابل های خودنگهدار به منظور جلوگیری از سرقت این سیم ها انجام می شود.
وی با بیان اینکه در پنج ماهه نخست سالجاری ۳۶۰ کیلومتر کابل خودنگهدار در این شبکه اجرا و تعویض شد، اظهار داشت: همه سیم های مسی شبکه شرکت برق زنجان به این کابل ها تبدیل می شود.
علیزاده تاکید کرد: هم اکنون تبدیل ۳۳۵ کیلومتر از سیم های مسی به کابل خودنگهدار در شبکه توزیع نیروی برق این استان در دست اجرا است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: یکهزار و ۳۳۷ کیلومتر دیگر از سیم های مسی در شبکه توزیع برق استان زنجان باقی مانده است.
علیزاده با بیان اینکه در زمان حاضر ۶۹ درصد از شبکه توزیع برق استان کابل های خودنگهدار است، خاطرنشان کرد: نقاط آلوده به سرقت در ۲ بخش تجهیزات و انرژی در اطراف شبکه توزیع نیروی برق مناطق شهری و روستایی استان زنجان شناسایی شده است.
وی اظهارداشت: سرقت تجهیزات برق علاوه بر خسارت های مالی در استمرار خدمات رسانی در آن مقطع خاص از شبکه موجب ایجاد اختلال شده و شاید عده ای از مشترکان مدت یک تا ۲ روز در تامین برق با مشکل مواجه شوند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: کابل های خودنگهدار روکش دار و درهم تنیده آلومینیومی سرقت را در این شبکه ناممکن می کند.
به گزارش ایرنا، شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان حدود ۴۱۰ هزار مشترک دارد که ۳۳۰ هزار مشترک خانگی، ۴۵ هزار تجاری، ۱۳ هزار و ۵۰۰ اداری و عمومی، هفت هزار و ۵۰۰ کشاورزی و سه هزار مشترک صنعتی است.
بیش از ۵۱ درصد انرژی برق این استان در مراکز صنعتی برای توسعه منطقه، اشتغال و تبدیل به ارزش افزوده استفاده می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل