مدیرکل آموزش و پرورش زنجان: سلامت دانش آموزان برای ما اصل اساسی است


مدیرکل آموزش و پرورش زنجان: سلامت دانش آموزان برای ما اصل اساسی است

زنجان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: سلامت دانش آموزان برای ما اصل اساسی است و اولیا و خانواده ها اطمینان داشته باشند که پروتکل های بهداشتی در آموزش حضوری به نحو دقیق اجرا می‌شود.

حسن مظفری روز پنجشنبه در جشن شکوفه ها که به مناسبت آغاز تحصیل بیش از ۲۱ هزار نوآموز زنجانی به صورت نمادین در مدرسه ابتدایی شاهد ریحانه شهر زنجان برگزار شد، افزود: فرآیند واکسیناسیون دانش آموزان پایه دوازدهم در استان آغاز شده و بر اساس پیش بینی ها قرار است آموزش ها از اول آبان در مناطق شهری نیز به صورت حضوری و در قالب گروه بندی انجام شود.

وی اظهار داشت: بازگشایی در مناطق روستایی که تعداد دانش آموز کمتری دارند نیز از اول مهرماه به صورت حضوری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه آموزش مفید در شکل حضوری آن اتفاق می افتد، گفت: مهمتر از مقوله آموزش، موضوع تربیت دانش آموزان است که محیط مدرسه بهترین محیط برای این امر است.

مظفری در بخش دیگری از سخنان با بیان اینکه در شرایط کرونا اولیای دانش آموزان نیز پی بردند که معلمان چه سختی هایی در آموزش متحمل می شوند، اظهار داشت: معلمان در شیوه آموزش مجازی ۲ برابر فضای واقعی زحمت می کشند.

وی همچنین به آسیب های آموزش مجازی در تغییر سبک زندگی دانش آموزان، افزایش وزن و محروم شدن از تعاملات اجتماعی آنان اشاره کرد و افزود: محیط مدرسه مناسب ترین فضا برای شادابی دانش آموزان و تربیت آنان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: ۲۰۰ هزار دانش آموز مقاطع مختلف سال تحصیلی جدید را در این استان آغاز کردند که از این تعداد ۱۱۱ هزار نفر دانش آموزان مقطع ابتدایی هستند.

مظفری در بخش دیگری از سخنان خود به موفقیت های به دست آمد توسط دانش آموزان استان در سال جاری اشاره کرد و افزود: کسب ۲ رتبه نخست کنکور و ۶ عنوان برتر المپیادهای علمی برای اولین در استان نشان دهنده آن است آموزش و پرورش استان به حرکت رو به رشد خود ادامه می دهد و همچنین این موفقیت ها حاکی از آن است که شرایط کرونا نیز باعث نشد تا معلمان از دانش آموزان غافل باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن