مرحله پایانی مرمت کاروانسرای شاه‌عباسی ایوانکی گرمسار ادامه دارد


مرحله پایانی مرمت کاروانسرای شاه‌عباسی ایوانکی گرمسار ادامه دارد

سمنان- ایرنا- رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گرمسار گفت: مراحل پایانی مرمت کاروانسرای شاه‌عباسی ایوانکی در غرب این شهرستان همچنان ادامه دارد.

به‌گزارش ایرنا، مهوش کمالی روز پنجشنبه به رسانه ها افزود: بندکشی آجرهای نما و محوطه از جمله اقدامات در حال انجام برای مرمت این کاروانسرای تاریخی است.

وی با اشاره به اینکه عملیات مرمت این کاروانسرا از سال ۹۷ آغاز و بدون توقف و به‌صورت مستمر اجرا شد، خاطرنشان کرد: کاروانسرای ایوانکی از طریق صندوق احیاء و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار شد.

کمالی گفت: کاروانسرای شاه‌عباسی ایوانکی در ۲۰ کیلومتری گرمسار و در یک کیلومتری شهر ایوانکی در مسیر تهران به گرمسار واقع است.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گرمسار با اشاره به اینکه کاروانسرای ایوانکی یکی از کاروانسراهای زیبای چهار ایوانی دوره صفوی در استان و دارای سردر زیبایی است، افزود: مصالح به کار رفته در بنا خشت و گل، آجر و سنگ و دارای ۲ شاه‌نشین در ضلع شرقی و غربی است.

کاروانسرای شاه‌عباسی ایوانکی دارای ۲۴ حجره و چهار باربند است.

استان سمنان مسیری تاریخی و بخشی از جاده ابریشم معروف بوده است. حدود ۳۰ کاروانسرا در تمام نقاط استان سمنان از شرق تا غرب استان قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی