گواهینامه فنی و حرفه‌ای در برخی موارد منجر به آزادی‌ زندانیان می‌شود


گواهینامه فنی و حرفه‌ای در برخی موارد منجر به آزادی‌ زندانیان می‌شود

زاهدان- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: گواهینامه فنی و حرفه‌ای در برخی موارد منجر به آزادی زندانیانی که جرم سبک‌تری دارند می‌شود و تسهیلات و شرایطی در مدارک فنی و حرفه‌ای وجود دارد که برای زندانیان اعمال می‌شود.

به گزارش ایرنا خداداد اولیائی روز پنجشنبه در بازدید از کارگاه های مهارتی در زندان اظهارداشت: حرفه‌آموزی زندانیان محدود به زندان نیست و تولیدات آنها به بازار عرضه می‌شود که سیستان و بلوچستان در این زمینه پیشرفت خوبی دارد.

وی با اشاره به اینکه نوع حرفه‌آموزی زندانیان به دوران حبس آنها بستگی دارد، گفت: افرادیکه وارد کلاس‌های حرفه‌آموزی زندان‌ها می‌شوند، گواهینامه فنی و حرفه‌ای دریافت کرده و این دقیقا همان امتیازاتی را به زندانیان می‌دهد که افراد خارج از زندان با گذراندن دوره‌های فنی و حرفه‌ای به آن دست می‌یابند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان افزود: زندانیان در بخش حرفه‌آموزی تئوری، آموزش تئوری را فرا می‌گیرند و با فراگیری آموزش‌های عملی به اشتغال می‌پردازند.

وی بیان کرد: در بخش اشتغال، زندانیان در اتاق‌های خود مشغول می‌شوند و زندان نیز برای بخشی از کارهای عملی که نیاز به کارگاه دارد، در حد وسع خود فضای مناسب برای کار زندانیان تامین می‌کند.

مدیرکل زندان‌های سیستان و بلوچستان نیز در این بازدید اظهارداشت: اشتغال زندانیان در زندان‌ها تولیداتی را به بازار عرضه می‌کند که بیشتر آنها در زمینه صنایع دستی هستند و این اقلام توسط بنیاد تعاون به بازار وارد می شود.

محمد حسین خسروی به امتیازات گواهینامه فنی و حرفه ای برای زندانیان اشاره کرد و گفت: زندانیان با گذراندن دوره‌های مهارتی می توانند از امتیازات ملاقات، تماس تلفنی و کم شدن احکام برخوردار شوند.

وی مهارت آموزی در زندان را یکی از اساسی ترین فعالیت‌های زندان عنوان کرد که زندانیان بعد از آزادی می‌توانند در جامعه مشغول بکار شوند.

در این بازدید مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان با اعطای مجوز مرکز مدیریت و مشاوره شغلی در زندان به مدیرکل سازمان زندانی‌های استان فعالیت مرکز مهارتی در جوار زندان ها را یکی از مهمترین فعالیت های زندان عنوان کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بدر و ببر