جشن شکوفه‌ها برای 100 هزار کلاس اولی سیستان و بلوچستان برگزار شد


جشن شکوفه‌ها برای 100 هزار کلاس اولی سیستان و بلوچستان برگزار شد

زاهدان- ایرنا- جشن شکوفه‌ها همزمان با سراسر کشور امروز/پنجشنبه/ ویژه 100 هزار نفر دانش‌آموز کلاس اول ابتدایی سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش ایرنا مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ اظهارداشت: حضور دانش آموزان در مدرسه موجب نشاط و شادابی در جامعه می‌شود.
حمیدررضا رخشانی افزود: شادی بازگشایی مدارس موجب شادی جامعه و تعطیلی آن در سال اخیر افسردگی جامعه را در پی داشته است و هم‌اینک برای نجات جامعه احتیاج به حضور دانش آموزان در مدرسه داریم.
وی ادامه داد: سلامت دانش آموزان، همکاران و خانواده‌ها اولویت اصلی آموزش و پرورش است بر همین اساس در سال تحصیلی جدید هم شبکه« شاد» برای شروع آموزش به شکل مجازی و هم مدارس برای حضور دانش آموزان آماده شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان افزود: در مدارس روستایی و عشایری که جمعیت زیر ۵۰ نفر دارند آموزش حضوری است اما در مدارس شهری و روستاهای نزدیک به شهرها به دلیل اینکه واکسیناسیون معلمان هنوز کامل نشده و دانش آموزان نیز واکسینه نشده‌اند، آموزش از طریق فضای مجازی و مدرسه تلویزیونی آغاز می‌شود.
به گزارش ایرنا در سال تحصیلی جدید بیش از ۸۸۰ هزار دانش آموز در مدارس سیستان و بلوچستان مشغول تحصیل می‌شوند که از این تعداد ۱۲ هزار نفر نوآموزان پیش دبستانی و ۱۰۰ هزار نفر دانش آموزان کلاس اولی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رفع مشکل دوربین آیفون، 96میلیون‌تومان ناقابل!