مرگ‌ومیر جهانی کرونا به مرز 5میلیون نفر نزدیک شد


مرگ‌ومیر جهانی کرونا به مرز 5میلیون نفر نزدیک شد

ایسنا نوشت: شمار مبتلایان به بیماری «کووید-19» در جهان تاکنون به 230 میلیون و 892 هزار و 835 نفر رسیده و مرگ چهار میلیون و 733 هزار و 53 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است و 207 میلیون و 594 هزار و 460 نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.

شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۳۰ میلیون و ۸۹۲ هزار و ۸۳۵ نفر رسیده و مرگ چهار میلیون و ۷۳۳ هزار و ۵۳ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است و ۲۰۷ میلیون و ۵۹۴ هزار و ۴۶۰ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۱ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

بر اساس آمارهای جهانی، آمریکا با بیش از ۴۳.۴ میلیون مبتلا و بیش از ۶۹۹ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند نیز با آمار بیش از ۳۳.۵ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۲۱.۲ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است. همچنین پس از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از۵۹۲ هزار و هند با بیش از ۴۴۶هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کووید -۱۹ را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند.

روسیه نیز با گذشتن از آمار ۲۰۰ هزار جانباخته تاکنون بیشترین تلفات کرونا را در بین کشورهای اروپایی داشته است.

در حال حاضر در ۱۵ کشور، شمار مبتلایان از رقم سه میلیون نفر عبور کرده‌ است و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که همچنان سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای انگلیس، روسیه، فرانسه، ترکیه، ایران، آرژانتین، کلمبیا، اسپانیا، ایتالیا، اندونزی، آلمان و مکزیک نیز بیش از سه میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

۴۷۲۳۳

کد خبر 1557532

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی