نامزد انتخابات عراق: مقاومت گزینه‌های زیادی برای اخراج آمریکایی‌ها دارد


نامزد انتخابات عراق: مقاومت گزینه‌های زیادی برای اخراج آمریکایی‌ها دارد

یکی از نامزدهای انتخابات پارلمانی عراق تاکید کرد که مقاومت گزینه‌های زیادی برای اخراج نظامیان بیگانه و به ویژه آمریکا از کشور دارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «عباس العرداوی» نامزد انتخابات پارلمانی عراق امروز در گفتگو با وبسایت المعلومه اظهار داشت که مقاومت گزینه‌های متعددی برای پایان دادن به حضور نیروهای بیگانه و در راس آنها ایالات متحده از خاک عراق دارد.

وی تصریح کرد، مقاومت به شکل قاطع ادامه هرگونه حضور آمریکایی‌ها یا سایر بیگانگان در خاک عراق را رد می کند؛ به ویژه پس از تجاوزات و جنایت‌های متعددی که در نتیجه حضور مستمر بیگانگان بر عراقی‌ها تحمیل شد.

العرداوی افزود، حضور بیگانگان امنیت و ثبات عراقی‌ها را تهدید می‌کند و آنگونه که شاخص‌ها نشان می‌دهد نیروهای بیگانه از عراق اخراج نشده‌اند و توافقاتی که میان دولت عراق و واشنگتن صورت گرفته صرفا نمایشنامه هایی است که نمی تواند مردم عراق را که حضور خارجی‌ها را در سرزمین خود نمی‌پذیرند فریب دهد.

«عاصفه عباس قادر» فعال عراقی نیز در این خصوص تاکید کرد که سازمان حشد شعبی یکی از موسسات دولتی عراق بوده و قانونی بودن آن توسط پارلمان تصویب شده است.

وی با هشدار درباره اینکه برخی اهداف سیاسی و فشارهای خارجی برای انحلال حشد شعبی و یا ادغام آن با سرویس‌های امنیتی وجود دارد تصریح کرد که حشد شعبی تحت فرماندهی دولت بوده و هرگونه اقدام برای انحلال و ادغام آن با نیروهای امنیتی رد می شود؛ ضمن اینکه فشارهایی از جانب آمریکا برای حذف و خلع سلاح حشد شعبی وجود دارد.

وی تاکید کرد که نیروهای حشد شعبی جزئی از دولت عراق هستند و تلاش برای انحلال و ادغام آنها با اهداف سیاسی انجام می‌شود.

«هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح عراق نیز در این زمینه در جریان یکی از تجمعات انتخاباتی که در مقر سازمان بدر در استان دیالی برگزار شده بود تاکید کرد، توطئه هایی برای انحلال و ادغام حشد شعبی وجود دارد و ما هرگز اجازه این کار را نخواهیم داد. حشد شعبی همچنان باقی می‌ماند و مأموریت آن محافظت از حاکمیت عراق و حمایت از سایر دستگاه های امنیتی است.

«عدی الشعلان» عضو فراکسیون بدر در پارلمان عراق نیز امروز در گفتگو با وبسایت المعلومه از دولت عراق خواست جدول زمانی خروج نیروهای نظامی بیگانه و به ویژه آمریکایی ها از خاک عراق را تا پایان سال جاری تعیین کند.

وی با هشدار درباره اینکه نگرانی‌هایی در خصوص عدم توجه آمریکا به تعهدات خود در خصوص خروج از عراق وجود دارد تاکید کرد، بعد از شکست جنایتکاران داعش در عراق به دست نیروهای حشد شعبی و نیروهای امنیتی نیازی به حضور آمریکایی‌ها در عراق نیست و این کشور با در اختیار داشتن نیروهای مسلح قادر به حمایت از خود می باشد.

این نماینده پارلمان عراق تصریح کرد، خروج نیروهای آمریکایی از کشور مستلزم یک جدول زمانی منظم است که طرف آمریکایی را ملزم به خروج نیروهای خود از عراق می کند؛ ضمن اینکه نگرانی‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه ایالات متحده قصد نداشته باشد نیروهای خود را تا پایان سال جاری از عراق خارج کند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندازه گیری اندام کودک در متد مولر