آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس و سالگرد شهدای مکه و منا


آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس و سالگرد شهدای مکه و منا

آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس و سالگرد شهدای مکه ومنا با حضور نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی درمحل آمفی تئاتر سازمان حج و زیارت با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب امروز درآیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس و سالگرد شهدای مکه ومنا به تبیین عوامل پیروزی رزمندگان دفاع مقدس در هشت سال جنگ تحمیلی پرداخت.

دراین مراسم که سردارفتح الله جمیری فرمانده سپاه حفاظت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از معاونین ، مدیران و کارکنان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری حضور داشتند، سرپرست حجاج ایرانی با گرامیداشت یاد و خاطره فجرآفرینان دفاع مقدس و شهدای مکه و منا ، اظهارداشت: هفته دفاع مقدس که با دو واقعه مهم شهادت بیش از هفت هزار زائر در دوم مهر ماه درسرزمین منا و امسال با اربعین حسینی مصادف شده است یادآورحماسه آفرینی های دلاورمردانی است که از حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یارانش پیروی کردند و با نام مبارک امام حسین (ع) و حضرت زهرا(س) صفوف دشمن را درهم شکسته و حماسه آفریدند.


نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت از قیام برای خدا، مسئولیت پذیری، تحمل مصائب و صبر و استقامت بعنوان عوامل با ارزش درپیروزی های رزمندگان اسلام درهشت سال دفاع مقدس نام برد و خاطرنشان کرد: ما باید ازدفاع مقدس که قیام برای خدا بود درس گرفته و آنها را در شیوه زندگی و فعالیت های روزمره خود بکارگیریم.


وی درادامه به شعارهای انقلاب اسلامی ازجمله عدالت طلبی، قانون مداری، حاکم ساختن معنویات در جامعه و عمل به فرامین و دستورات الهی اشاره کرد و گفت: پیروزی انقلاب اسلامی برای دشمنان اسلام که می خواستند ایران را همانند قبل در اختیار داشته باشند گران تمام شد لذا تلاش کردند این انقلاب را به شکست بکشانند تا سایر کشورها از آن الگو نگیرند.
وی افزود: با گذشت بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی ، همچنان این توطئه ها با هدف جلوگیری از رشد انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران ادامه دارد.
حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین نمونه هایی ازحمایت های شرق وغرب و رژیم های مرتجع عرب ازصدام حسین درجنگ تحمیلی علیه ایران را یادآور شد و تاکید کرد: ایران اسلامی با رشادت های رزمندگان اسلام، حضور مردم در صحنه و رهبری و هدایت های بنیانگذارجمهوری اسلامی ایران توطئه های دشمنان را ناکام و پیروزی در دفاع مقدس را برای خود ثبت کرد و همانطور که درحدیث نبوی آمده است: "من کان للَّه کان اللَّه له- وقتی ملت در راه خدا حرکت کند، خدا به اوکمک می کند" به نتیجه رسید.
وی درپایان تاکید کرد: عوامل ارزشمندی که دفاع مقدس را به پیروزی رساند امروز نیز این قدرت و توان را دارد که انقلاب جهانی اسلام را به پیروزی برساند.
برپایه این گزارش، این آیین با پخش دوکلیپ تصویری در بزرگداشت گلگون کفنان دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای منا ادامه یافت و سپس سردار جمیری گوشه ای از خاطرات خود از روزهای حضوردر جنگ تحمیلی را بیان کرد.
وی با بیان اینکه دفاع مقدس کاملا حسینی بود، تصریح کرد: با تاسی ازامام حسین(ع) و شهدای کربلا می توان حرکت عاشورایی انقلاب اسلامی را ادامه داد.
فرمانده سپاه حفاظت سپاه پاسداران درادامه سخنان خود اسارت نیروهای آمریکایی درخلیج فارس، کنترل تردد کشتی ها و ناوهای خارجی درحریم آبهای ایران درخلیج فارس و ارسال کشتی سوخت برای لبنان را نمونه هایی از اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران دانست که به برکت خون شهدا و پیروزی دردفاع مقدس بدست آمده است.
وی با بیان اینکه ایران اسلامی درجنگ تحمیلی روی پای خود ایستاد و خود را به دنیا معرفی کرد، افزود: با هدایت امام امت (رض) و مقام معظم رهبری جوانان این مرزو بوم تربیت و ساخته شده اند و آینده از آن این عزیزان است و می توانند کشور را اداره کنند.
وی تصریح کرد: امروزاگر درمقابل آمریکا می ایستیم نتیجه دلاورمردی های شهدا، دفاع مقدس و مکتب امام حسین(ع) است ، شهدایی که با فریاد یا حسین خط دشمن را می شکستند و حماسه می آفریدند.
سردار جمیری درپایان سخنان خود اطاعت از ولایت فقیه ، تکیه بر اعتقادات اسلامی و پشتیبانی مردم را از رموز موفقیت درهشت سال دفاع مقدس عنوان و تاکید کرد: روحیه جهاد و شهادت طلبی را باید همچنان در میان مردم زنده نگاه داشت.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل