از اعتراضات مربیان قرآنی تا وعده‌های حل مشکلات در مهرماه


از اعتراضات مربیان قرآنی تا وعده‌های حل مشکلات در مهرماه

یکم مردادماه سال جاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش برگزار شد و پس از اعلام نتایج، 64 نفر از مربیان قرآنی استان در این آزمون نمره قبولی را کسب کردند.

مربیان قرآنی که هر ساله بدون هیچ‌گونه چشم داشتی با جان و دل در مدارس استان تدریس می‌کردند، امسال مربیان قرآنی بابت اینکه می‌توانند در آزمون استخدامی شرکت کنند و بعد از کسب نمره قبولی در این آزمون به عنوان نیروی رسمی آموزش و پرورش در مدارس استان خدمت کنند، امید و انگیزه‌ای چند برابر داشتند.

موانعی که برای استخدام مربیان قرآنی در سر راه قرار دارد، موجب اعتراض‌های پی در پی مربیان قرآنی به مسئولان مختلف استانی و کشور شد و همچنان تعیین تکلیف وضعیت مربیان قرآنی انجام نشده است.

مهم این است که اگر دادن سند مالی و ابلاغیه در زمان فعالیت مربیان قرآنی در مدارس ممنوع بوده پس چرا بخش‌نامه از همین وزارت‌خانه آمده است که نیروهایی که در مدارس قرآن و دارالقرآن‌ها فعالیت داشتند باید سند مالی بیاورند.

اگر مربیان قرآن شرایط استخدام را نداشتند چرا اجازه شرکت در آزمون دادند؟

یکی از مربیان قرآنی استان که در آزمون استخدامی نمره قبولی را کسب کرده است، در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: بسیاری از اطلاعات و مدارکی که مورد نیاز بود از آموزش و پرورش و مدیران مدارس تهیه شد و تحویل اداره کل داده ایم اما بعد از اعلام نتایج به ما گفته اند که نمره قبولی در آزمون را کسب نکردید.

وی ادامه داد: اگر ما شرایط مورد نظر را نداشته ایم پس چرا به ما اجازه شرکت در آزمون را دادند؟ از همان ابتدای فعالیت در مدارس تمام حق‌الزحمه‌ها به صورت دستی پرداخت می‌شد و ما در حال حاضر فیش حقوقی در اختیار نداریم.

این مربی قرآنی با اشاره به اینکه مربیان قرآنی امید خود را از دست نمی‌دهند، اضافه کرد: نامه‌های بسیاری برای مسئولان مختلف کشوری حتی ریاست جمهوری ارسال شده است و پیگیر حق و حقوقات خود هستیم.

شرکت در آزمون استخدامی با سختی‌های فراوان

یکی دیگر از مربیان قرآنی که در آزمون استخدامی نمره قبولی را کسب کرده است، در گفت‌وگو ایسنا، با اشاره به اینکه در شرایط شیوع کرونا زمان بسیار زیادی را برای جمع‌آوری اطلاعات و مطالعه به آزمون استخدامی اختصاص دادیم، افزود: برای اینکه در این آزمون قبول شویم و پس از این همه سال تدریس بالاخره بتوانیم به صورت رسمی در مدارس فعالیت کنیم، وقت زیادی را اختصاص دادیم اما در نهایت به ما گفتند که شرایط لازم برای آزمون استخدامی را ندارید.

وی با بیان اینکه بیش ۱۶ سال است که به عنوان مربی قرآنی در استان فعالیت می‌کنم، اضافه کرد: از همکاران و مدیران مدارسی که در آنجا تدریس داشته‌ام تأییدیه کتبی گرفتم و به آموزش و پرورش تحویل دادم اما همچنان جواب قطعی به ما نمی‌دهند.

حل مشکل استخدام معلمان قرآنی خراسان شمالی تا ۱۵ مهر

مهدی مودی، در خصوص آزمون استخدامی مربیان قرآنی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه ۶۹ نفر از مربیان قرآنی در آزمون استخدامی شرکت کردند، افزود: از این تعداد ۶۴ نفر نمره قبولی را کسب کردند.

وی ادامه داد: در این آزمون علاوه بر ۶۴ معلم قرآنی پذیرفته شده، ۱۰۵ نفر از معلمان طرح امین و ۱۴ نفر از معلمان نهضت سوادآموزی نیز پذیرفته شدند.

وی در رابطه با مشکل پیش آمده در فرایند استخدامی مربیان قرآنی، گفت: در بحث استخدام معلمان طرح امین و نهضت سوادآموزی مشکلی وجود نداشته اما وزارتخانه معلمان قرآنی پذیرفته شده را به علت عدم دریافت حقوق مستقیم، نپذیرفته بود.

مودی تصریح کرد: برای حل مشکل استخدامی این معلمان، جلسات متعددی را با معاون حقوقی وزیر و معاون پشتیبانی وزارتخانه برگزار کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه مقرر شده تا تاریخ ۱۵ مهر ماه سال جاری مشکل استخدامی این دسته از معلمان حل شود، افزود: علت طولانی شدن این فرآیند، همزمانی آن با فصل بازگشایی مدارس است که البته در این باره جای نگرانی نیست چرا که ما روی این همکاران برای سال تحصیلی جدید حساب باز کرده‌ایم.

وی در پایان تصریح کرد: طی این سال‌ها حق الزحمه مربیان قرآنی به صورت دستی پرداخت شده است و ارائه فیش حقوقی به مربیان قرآنی برای ما امری غیر قانونی بوده است که پیگیر حل این موانع برای جذب مربیان قرآنی هستیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی