170 هزار کلاس اولی در سیستان و بلوچستان سال تحصیلی را آغاز کردند


170 هزار کلاس اولی در سیستان و بلوچستان سال تحصیلی را آغاز کردند

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با سراسر کشور 170 هزار کلاس اولی و پیش دبستانی در سیستان و بلوچستان سال تحصیلی را آغاز کردند.

به گزارش ایسنا حمیدرضا رخشانی در مراسم محوری جشن شکوفه ها ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ اظهار کرد: بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان در مدرسه موجب شادابی و نشاط جامعه می‌شود.

وی ادامه داد: حضور دانش آموزان در مدرسه موجب نشاط و شادابی در جامعه می‌شود.

وی افزود: شادی بازگشایی مدارس موجب شادی جامعه و تعطیلی آن در سال اخیر افسردگی جامعه را در پی داشته است و هم اکنون برای نجات جامعه احتیاج به حضور دانش آموزان در مدرسه داریم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: با این حال سلامت دانش آموزان، همکاران و خانواده ها اولویت اصلی آموزش و پرورش است بر همین اساس در سال تحصیلی جدید هم شبکه شاد برای شروع آموزش به شکل مجازی و هم مدارس برای حضور دانش آموزان آماده شده اند.

رخشانی خاطر نشان کرد: در مدارس روستایی و عشایری که جمعیت زیر ۵۰ نفر دارند آموزش حضوری است اما در مدارس شهری و روستاهای نزدیک به شهرها به دلیل اینکه واکسیناسیون معلمان هنوز کامل نشده است و دانش آموزان نیز واکسینه نشده اند، آموزش از طریق فضای مجازی و مدرسه تلویزیونی آغاز می شود.

وی فرهنگیان استان را به انجام واکسیناسیون مخصوصا دریافت دوز دوم دعوت کرد و گفت: خوشبختانه با عمومی شدن واکسیناسیون در همه رده های سنی از نظر واکسیناسیون خانواده دانش آموزان نگرانی وجود ندارد.

گفتنی است در سال تحصیلی جدید بیش از ۸۸۰ هزار دانش آموز در مدارس استان مشغول به تحصیل می‌شوند که از این تعداد ۶۸ هزار نفر نوآموزان پیش دبستانی و ۱۰۲ هزار نفر دانش آموزان کلاس اولی هستند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ بغض سنگین کریم منصوری در برنامه محفل