جشنواره فیلم کودک در توسعه فرهنگی شهر اصفهان تاثیرگذار بوده است


جشنواره فیلم کودک در توسعه فرهنگی شهر اصفهان تاثیرگذار بوده است

اصفهان-ایرنا- دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان گفت: جشنواره فیلم کودک در پیشرفت و توسعه فرهنگی اصفهان با توجه به قدمت فرهنگی و تاریخی این شهر تاثیرگذار بوده است.

به گزارش ایرنا، علیرضا تابش روز پنجشنبه در نشست خبری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در کتابخانه مرکزی اصفهان افزود: این جشنواره سال هاست که در شهر تاریخی و فرهنگی اصفهان برگزار می شود و در این مسیر تولیدات سینمایی فرهنگی و هنری زیادی انجام شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره تاثیر فرهنگی این جشنواره در اصفهان اظهار داشت: جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان نیروی انسانی توانمند و ارزشمندی را تربیت کرد و نسلی از خبرنگاران، عکاسان ، تولیدکنندگان آثار هنری و سینماگران همراه با این جشنواره رشد کردند و تربیت شدند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان در سراسر کشور از طریق گوشی و تبلت می‌توانند به این جشنواره دسترسی داشته باشد، تصریح کرد: صنعت سینما یک زنجیر به هم پیوسته است که بخشی از آن در اصفهان است.

وی ادامه داد: اصفهان فعالیت‌های بین‌المللی خوبی با شهرهای خواهرخوانده خود داشته و موفق بوده است.

تابش در این نشست با اشاره به محدودیت‌های کرونا و رعایت شیوه نامه های بهداشتی در جشنواره افزود: شعار جشنواره امسال « سینما سرزمین خیال» است.

وی با بیان اینکه در تلاشیم با حفظ امید و نشاط در جامعه در شرایط تلخ و شکننده فعلی با مردم همراه باشیم گفت: در ۲ سال گذشته فیلم‌های جذابی برای کودکان و نوجوانان ساخته شده است که از هنرمندان این عرصه تشکر می کنم.

دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: ۵۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره در دو بخش ملی و بین‌المللی ارسال شده است که در بخش ملی از ۴۳۸ اثر، ۳۹۲ اثر با مقررات جشنواره منطبق بود و در بخش مسابقه مورد بررسی قرارگرفت.

وی خاطرنشان کرد: در بخش وب سری ۱۲ اثر، پویانمایی کوتاه ۱۲۰ اثر، فیلم کوتاه داستانی ۲۱۵ اثر و فیلم بلند ایرانی ۴۵ اثر برای ورود به بخش مسابقه بررسی شد.

وی افزود: از این تعداد ۱۰ اثر در بخش وب سری، ۱۶ اثر در بخش ویژه کرونا روایت، ۱۵ اثر پویانمایی کوتاه، ۱۷ اثر فیلم کوتاه ایرانی و ۱۸ اثر فیلم بلند به بخش مسابقه راه یافتند.

تابش به فیلم‌های بلند سینمایی برای اکران در جشنواره اشاره کرد و گفت: فیلم‌های سینمایی «بلوط» ، «بام بالا»، «برزنگی، «پسران دریا»، «ترانه‌های پدرانه»، «داستان‌های هزار و یک روز»، «زندگی و زندگی»، «شهر گربه‌ها»، «لیپار»، «یدو»، «پسرم رسول»، «تیام»، «داستان‌های هزار و یک روز یا افسانه بناسان، غول چراغ جادو»، « اشکنه»، «بر لبه پرتگاه»، « پسران دریا»، «خبرنگار»، « راز قلعه»، «سوییپر» و « یکی بود، یکی نبود» در تهران و اصفهان و همزمان در استان‌های متقاضی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی اکران می شوند.

وی تصریح کرد: مهین جواهریان، گلاره عباسی، بهروز شعیبی، سهیل موفق، حامد جعفری، رضا درستکار و بهرام دهقانیان داوران بخش ملی سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان هستنو.

دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان تصریح کرد: چهار داور از کشورهای شیلی، سوئد، فرانسه و آلمان بخش بین‌الملل فیلم‌های کودکان و نوجوانان را داوری می کنند.

تابش با بیان اینکه جشنواره سی و چهارم ترکیبی برگزار می‌شو افزود: پلتفرم های هاشور، تیوا و فیلیمو جشنواره را به صورت مجازی پوشش می دهند و دانش آموزان می‌توانند آثار سینمایی را برخط تماشا کنند.

وی با تاکید براینکه همه برنامه‌های برخط جشنواره به خصوص افتتاحیه و اختتامیه را تیوا پوشش می دهد افزود: پلتفرم هاشور علاوه بر فیلم‌ها، کتابخانه و نشست‌ها را هم پوشش می‌دهد.

وی تصریح کرد: فیلیمو تنها اکران فیلم ها را به صورت آنلاین نمایش خواهد داد.

تابش با بیان اینکه امیدوارم بچه‌های حاشیه شهر اصفهان از برنامه‌های جشنواره بی‌نصیب نمانند ، گفت: امید است امسال با همت شهرداری اصفهان، حوزه هنری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میزبان کودکان محروم و حاشیه‌ای شهر اصفهان باشیم.

وی تصریح کرد: در جشنواره امسال مجموعه سیتی سنتر و سینما ساحل اصفهان میزبان آثار هستند.

دبیر سی چهارمین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان افزود: در جشنواره سی و چهارم حدود ۴۵۰ عنوان فیلم در کتابخانه ویدئویی بارگذاری می‌کنیم که با کاربری تعریف شده خارجی‌ها آثار مد نظر خود را در کتابخانه انتخاب کنند.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های بخش بین‌الملل و ملی گفت: سه کارگاه با مدرسان بین‌المللی و سه کارگاه ملی داریم.

وی افزود: در بخش بین‌الملل ۱۰ فیلم خارجی و دو فیلم ایرانی یدو و پسران دریا را داریم که در کنار ۱۰ اثر دیگر رقابت خواهند کرد.

تابش افزود: همچنین ۱۳ عنوان اثر کوتاه بین‌الملل داریم که ۳ عنوان آن از ایران است و آثاری از کشورهای هند، اسپانیا، روسیه، لبنان، کرواسی، لوکزامبورگ، اسلوواکی، استونی، آلمان، روسیه، پرو، ترکیه، ایتالیا و ایسلند در جشنواره اکران می شوند.

وی با بیان اینکه فریال بهزاد از سینما گران با تجربه داور ایرانی بخش سیفژ خواهد بود گفت: در راستای تفاهم‌نامه یونیسف با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، داوران یونیسف هم در جشنواره حضور دارند که یک جایزه به آثار ایرانی تعلق خواهد کرد.

تابش تصریح کرد: در جشنواره امسال برای اکران فیلم ها ۲۳ استان و ۲ منطقه آزاد اروند و ارس اعلام آمادگی کرده‌اند که آثار در این مناطق نمایش داده شود .

وی همچنین تصریح کرد: نکوداشت منصور نورپور مدیر فقید سینما قدس اصفهان را در مراسم افتتاحیه خواهیم داشت و در اختتامیه هم نکوداشت فرشته طائرپور و محمد ابوالحسنی شخصیت های فقید سینمای کودک و نوجوان که بر اثر کرونا امسال از بین ما رفتند برگزار می شود.

سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با مشارکت سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان از ۱۶ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۰ (۸ تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۱) در دو بخش مسابقه ایران و مسابقه بین‌الملل برگزار خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیانیه نتانیاهو علیه ایران