4800 تن انار ارگانیک در جلفا برداشت شد


4800 تن انار ارگانیک در جلفا برداشت شد

تبریز- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی جلفا به برداشت چهار هزار و 800 تن انار ارگانیک از باغ‌های این شهرستان اشاره کرد و گفت: اراضی حاشیه رودخانه ارس مناسب کشت و پرورش محصول انار بوده و این میزان انار ارگانیک از روستاهای حاشیه این رودخانه برداشت شده است.

رضا عباسی روز پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سطح زیر کشت انار در شهرستان ۳۰۰ هکتار بوده و متوسط تولید این محصول ۱۶ تن در هر هکتار است.

وی با بیان اینکه برداشت انار تا اواسط آبان ماه ادامه می‌یابد، بیان کرد: ارتفاع، اقلیم و دمای مناسب، رطوبت نسبی دمای هوا و مه آلودگی باغ‌های حاشیه رود ارس، خسارت سرمازدگی در این شهرستان را به حداقل رسانده و شرایط را برای توسعه کشت نهال انار در این منطقه مهیا کرده است.

«عباسی» از جمله دلایل افزایش تولید این محصول در سال جاری را در نتیجه برگزاری کلاس‌های ترویجی و مبارزه بیولوژیکی با کرم گلوگاه انار اعلام و اظهار کرد: باغ‌های واقع در روستاهای اشتبین، قولان، میسن، کردشت، دوزال، نوج مهر و پهناور از مناطق عمده تولید انار در شهرستان محسوب می‌شود.

وی ارقام انار گلوشاه، یزدی، شیرین، ترش، ملس و قره قابوغ (انار سیاه) را از ارقام عمده تولیدی در سطح منطقه اعلام کرد.

«عباسی» اضافه کرد: جلفا با تولید انار مرغوب و ارگانیک رتبه نخست تولید این محصول را در آذربایجان‌شرقی دارد.

به گزارش ایرنا و بر اساس آمار و ارقام، ایران به عنوان نخستین کشور تولیدکننده انار در جهان مطرح بوده و بیشترین حجم تولید انار را در جهان به خودش اختصاص داده است.

وجود درختان انار در ایران قدمتی دیرینه دارد تا جایی که انار جزو درختان مقدس در فرهنگ ایرانیان محسوب می‌شود؛ نام کشور هند هم در کنار ایران جزو بزرگترین تولیدکنندگان انار در جهان مطرح می‌شود و علاوه بر اینها، در ترکیه، اسپانیا، مراکش، پرو و آمریکا (ایالات کالیفرنیا و آریزونا) هم انار با کیفیت مرغوب تولید می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حل این معما کار هر کسی نیست!!