6 هزار دانش‌آموز کلاس اولی در میاندوآب سال تحصیلی جدید را آغاز کردند


6 هزار دانش‌آموز کلاس اولی در میاندوآب سال تحصیلی جدید را آغاز کردند

مهاباد- ایرنا- همزمان با سراسر کشور، 6 هزار دانش آموز کلاس اولی در میاندوآب سال تحصیلی خود را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز کردند.

به گزارش ایرنا، مدیر آموزش و پرورش میاندوآب‌ در آیین زنگ شکوفه‌ها که در مدرسه ابتدایی دخترانه شاهد "زهرای اطهر" برگزار شد، با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا آموزش و پرورش با دوران بسیار سختی مواجه شد چرا که از قبل تجربه و زیرساختی برای آن طراحی و تدارک دیده نشده بود.

بهروز تقی‌نژاد با اشاره به اینکه به جهت شیوع ویروس کرونا برای اولین بار تمام ساختارها تغییر یافت افزود: بی برنامگی و تغییرات زودهنگام در برنامه‌های آموزشی مشکلات زیادی را برای تحصیل دانش آموزان و فعالیت معلمان ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه دوران شیوع کرونا تهدیدها و فرصت‌های زیادی را نیز برای آموزش و پرورش ایجاد کرد، گفت: همکاران فرهنگی به جهت اینکه در بستر فضای شاد برنامه‌ها را پیش می‌بردند، زحمت و سختی‌های زیادی را متحمل شدند.

وی با بیان اینکه تولید محتوا، دسترسی دانش‌آموزان به اطلس آموزشی و کتاب های درسی در فضای شاد اتفاق افتاد، اظهار داشت: دوران ابتدایی به ویژه مقاطع اول و دومی‌ آسیب‌های جدی را در این زمینه دیدند که جبران‌ناپذیر است.

مدیر آموزش و پرورش میاندوآب‌ با بیان اینکه در این راستا خانواده‌ها هم به میدان آمده و نقش معلمان را ایفا کردند گفت: در حالت بسیار خوشبینانه در کل کشور تنها ۳۰ درصد آموزش به دلیل کرونا تحقق یافت که این امر بسیار نامناسب است.

تقی‌نژاد با بیان اینکه این دوران به سرمایه های اجتماعی آسیب جدی وارد کرد، اضافه کرد: هیچ کدام از ما در این بحران به خوبی با همدیگر همگام نشدیم تا دانش‌آموزان را نجات دهیم.

وی با بیان اینکه اهتمام بسیار جدی از سوی آموزش و پرورش برای بازگشایی تدریجی مدارس وجود دارد، گفت: از روز شنبه مدارس زیر ۸۰ نفر دانش‌آموز در روستاها بازگشایی می‌شود و بعد از آن نیز به صورت تدریجی مدارس شهری بازگشایی می‌شود.

وی به اولیای دانش‌آموزان اطمینان داد که از نظر بهداشتی هیچ مشکلی در مدارس میاندوآب‌ وجود ندارد به طوری که وزارت بهداشت و درمان که مخالف بازگشایی مدارس بود، اکنون جلوتر از وزارت آموزش و پرورش از بازگشایی مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی استقبال می‌کند.

تقی‌نژاد با بیان اینکه امسال براساس نظرسنجی های انجام شده در کشور، ۹۱ درصد اولیا خواستار حضور دانش‌آموزان پایه اولی در مدارس هستند، گفت: باید در این راستا اولیا کمک حال آموزش و پرورش باشند چرا که ورود ۶ هزار دانش آموز جدید در سال تحصیلی به بدنه آموزش و پرورش نیاز به همگامی و همراهی اولیا دارد.

سال تحصیلی جدید در میاندوآب با ۵۲ هزار دانش‌آموز در ۲ هزار و ۲۴۲ کلاس درس و با حضور ۳۳۲ فرهنگی آغاز می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج