آغاز فعالیت موکب احمدبن موسی(ع) در بین‌الحرمین شیراز


آغاز فعالیت موکب احمدبن موسی(ع) در بین‌الحرمین شیراز

در آستانه فرا رسیدن ایام اربعین حسینی، موکب احمدبن موسی(ع) به عنوان بزرگترین موکب استان فارس از امروز فعالیت خود را در بین‌الحرمین شیراز آغاز می‌کند.

مسئول اجرایی موکب بین‌الحرمین شیراز پنج‌شنبه اول مهرماه در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی گفت: امسال برای دومین سال متوالی است که به دلیل شیوع کرونا امکان برپایی موکب احمدبن موسی(ع) در کربلای معلی فراهم نشده است.

رسول تاجیک افزود: به منظور اهمیت بزرگداشت اربعین حسینی، بنا گذاشتیم تا امسال هم مانند سال گذشته موکب احمدبن موسی(ع) را در بین‌الحرمین شیراز برپا کنیم که بحمد الهی از امروز فعالیت این موکب آغاز خواهد شد.

او با بیان اینکه فعالیت این موکب تا بعد از اربعین حسینی یعنی تا روز ۶ مهرماه ادامه خواهد داشت، ساعت فعالیت آن را روزانه از ساعت ۱۶ تا ۲۴ اعلام کرد و گفت: در روز اربعین از صبح تا غروب موکب فعالیت خواهد داشت.

مسئول اجرایی موکب احمدبن موسی(ع) بین‌الحرمین شیراز همچنین گفت: در موکب بین‌الحرمین همان خدماتی را که در کربلای معلی به زائران اربعین ارائه می‌دادیم به سوگواران حسینی ارائه خواهیم داد که شامل برپایی ایستگاه‌های صلواتی، ویزیت رایگان پزشکی، مشاوره، نمایشگاه‌های فرهنگی و غیره هستند.

تاجیک با بیان اینکه از ظرفیت هیئات مذهبی شیراز برای برپایی مواکب اربعین استفاده کردیم، اعلام کرد که مراسم اهتزاز پرچم اربعین حسینی در ساعت ۱۴:۳۰ روز جمعه، دوم مهرماه با حضور مسئولان استان فارس در بین‌الحرمین شیراز برگزار خواهد شد.

او اظهار کرد: امسال در سطح شهر شیراز مواکب متعددی به مناسبت اربعین حسینی با محوریت موکب احمدبن موسی(ع) فعالیت خواهند داشت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله اسرائیل به سوریه و عراق همزمان با صدای انفجار در ایران