نباید به بهانه ایجاد اشتغال و توسعه، زندگی مردم و محیط زیست را به خطر بیندازیم


نباید به بهانه ایجاد اشتغال و توسعه، زندگی مردم و محیط زیست را به خطر بیندازیم

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: نمی توان به بهانه ایجاد اشتغال و توسعه اقتصاد، زندگی مردم را به مخاطره و محیط زیست را به خطر بیندازیم و از این رو کارخانجات باید الزامات محیط زیست را رعایت کنند و از ابتدای اجرای پروژه ها باید به رعایت تمامی الزامات قانونی توجه لازم صورت گیرد.

"یدالله موحد" در نشست ستاد استانی اجرای کلی سیاست های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی کرمان اظهار کرد: توجه به حقوق عامه نظیر رعایت الزامات و ضوابط زیست محیطی یک اصل اساسی و راهبردی مهم در حوزه اجرای پروژه های توسعه ای است و انتظار می رود دستگاه های متولی و تخصصی با دقت وحساسیت به این رسالت خود توجه نمایند.

وی ادامه داد: قابل قبول نیست دستگاه های متولی حفاظت از اراضی ملی و صیانت از حقوق عمومی سال ها نسبت به تکلیف قانونی خود بی تفاوت بمانند و اقدام به موقع و اثرگذار از بسیاری مشکلات پیشگیری می کند.

موحد تصریح کرد: منافاتی بین رفع موانع تولید و حمایت از تولید برای رونق کسب و کار و حفاظت از حقوق عمومی وجود ندارد و تلفیقی از این دو منافع عمومی را تضمین می کند.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که پیوست زیست محیطی پروژه های توسعه ای یکی از تاکیدات دستگاه قضایی در راستای حراست از حقوق عمومی است، تاکید کرد: در راستای توسعه اشتغال و اقتصاد، باید به رعایت الزامات زیست محیطی و قوانین و مقررات دقت لازم صورت گیرد.

وی تاکید کرد: نمی توان به بهانه ایجاد اشتغال و توسعه اقتصاد، زندگی مردم را به مخاطره و محیط زیست را به خطر بیندازیم و از این رو کارخانجات باید الزامات محیط زیست را رعایت کنند و از ابتدای اجرای پروژه ها باید به رعایت تمامی الزامات قانونی توجه لازم صورت گیرد.

موحد با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی استان کرمان زمان زیادی را برای حل مشکلات بخش تولید صرف کرده، گفت: بخش هایی از درخواست های منطقی و قانونی واحدهای تولیدی رسیدگی شده و نتایج بسیار خوبی را به دنبال داشته است.

وی با اشاره اینکه در این نشست همچنین درخواست پارس معدن تیراژ و تعاونی اسفک داران بردسیر نیز مورد بررسی قرار گرفت، افزود: در این نشست درخواست شرکت سنگ آهن گهرزمین با اعضای کمیسیون ماده ۲۱ استانداری کرمان پیرامون واگذاری زمین و اجرای پروژه های توسعه ای در شهرستان بردسیر مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا