هنرمندان تغذیه کنندگان روح و روان جوامع هستند


هنرمندان تغذیه کنندگان روح و روان جوامع هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با بیان اینکه هنرمندان تغذیه کنندگان روح و روان جوامع هستند، گفت: چرا هنرمندان و جامعه فرهنگی و هنری استان‌مرکزی مطالبه‌گر نیستند؟

بهروز اکرمی روز پنجشنبه یکم مهرماه در نشست با هنرمندان استان مرکزی و انجمن های هنری اظهار کرد: انسان سالم متشکل از جسم و روح سالم است و جامعه سالم نیز باید جسم و روح سالم داشته باشد. در یک سال و ۷ ماه گذشته که جامعه بشری با معضل کرونا مواجه شده است متاسفانه شاهد بیکاری و کم فعالیتی هنرمندان بوده ایم و در حالی که هیچ یک از اصناف عرضه کننده نیازهای جسمی مردم تعطیل نشدند، اما عرضه‌کنندگان تغذیه روح و روان نتوانستند به ارائه فعالیت های خود بپردازند.

وی ادامه ‌داد: همه مسائل و مشکلات جامعه هنری استان مرکزی با پول حل نمی‌شود و خیلی از این مشکلات می‌تواند با مطالبه گری انجمنها و هنرمندان به فعالیت های بزرگ و مهم هنری منتج شود.

اکرمی تصریح کرد: اختلاف نظرهای دستگاه‌های فرهنگی نباید موجب توقف فعالیت هنرمندان شود. شهرداری و شورای شهر می توانند در انجام فعالیت‌های هنری پیشرو و تاثیر گذار باشند سازمان‌های زیادی نیز در استان برای فعالیت های هنری خود میلیاردها تومان هزینه می کنند آنها می توانند برای حمایت از هنرمندان استان یک درصدی از اعتبار فرهنگی و هنری خود را اختصاص دهند، لذا لازم است ستادی برای انجام فعالیت های هنری و همچنین برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی تشکیل شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان ‌مرکزی نیز در این جلسه گفت: هنرمندان قشر آسیب دیده از کرونا بوده‌اند. اجراهای هنری در استان مرکزی حدود یکسال و ۷ ماه است که تعطیل شده است اما سعی کردیم به طور مجازی جشنواره فیلم کوتاه، جشنواره کتاب سال و تجلیل از آفرینندگان آثار مکتوب انجمن‌های شعری در فضای مجازی و نشست‌های ادبی را از طریق اسکای روم برگزار کنیم، جشنواره مد و لباس که از جشنواره‌های مهم کشوری است نیز برگزار شد و در آن مسابقه لباس کار و مانتو و چادر و فرم مدارس برگزار شد.

حجت‌الاسلام دانشی بیان کرد: همچنین در شهرستان ساوه جشنواره شعر عاشورایی برگزار شد و در حوزه هنری تهران نیز توانستیم نمایشگاه تعزیه را برگزار کنیم.

وی افزود: در این مدت توانستیم با استفاده از ظرفیت‌های خود و کمک فرمانداری زیرساخت‌های هنری استان را برای دوران پساکرونا آماده کنیم و ظرف یک‌ماه آینده بلک‌باکس جدید در اراک افتتاح می‌شود، همچنین بلک‌باکس شهرداری ۵۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌ است. با سایر شهرستان‌های استان نیز هماهنگ‌هایی جهت برگزاری برنامه‌ها و انجام فعالیت‌هایی برای هفته وحدت و روزهای آغازین ماه ربیع‌الاول داشته‌ایم و امید است در این ماه هیچ شهر قرمزی در استان وجود نداشته ‌باشد و بتوانیم جنگ شادی و فعالیت‌های خوب هنری‌ را ارائه ‌دهیم.

دانشی‌ادامه‌داد: مبلغ ۵ میلیارد تومان در دو مرحله برای هنر کارت هنرمندان هزینه شده و همچنین بیمه هنرمندان نیز مورد پیگیری قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، در این جلسه دبیران انجمن های هنری اعم از انجمن عکاسان، مد و لباس، موسیقی سینمای جوان و خوشنویسان به ارائه برنامه‌های خود در ۶ ماه آینده و همچنین بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند.

انتهای‌پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته