محدودیت سنی واکسیناسیون کرونا در ساوه و زرندیه برداشته شد


محدودیت سنی واکسیناسیون کرونا در ساوه و زرندیه برداشته شد

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه از برداشته شدن محدودیت و شرط سنی واکسیناسیون در ساوه و زرندیه خبر داد و گفت: در مورد واکسیناسیون کرونا دیگر محدودیتی نداریم و از امروز تمام افراد بالای ١5 سال می توانند پس از ثبت نام در سامانه به مراکز واکسیناسیون برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

دکتر مهدی مصری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به درخواست‌ها و موافقت وزارت بهداشت، سن واکسیناسیون در سراسر کشور کاهش یافت و کلیه افراد بالای ۱۵ سال (متولدین ۱۳۸۵ به قبل) در ساوه و زرندیه می‌توانند جهت تزریق واکسن به مراکز تجمیعی واکسیناسیون این دو شهرستان مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه سامانه سلامت برای ثبت‌نام گروه سنی جدید فعال شده است، افزود: علاوه بر این، مقدمات واکسیناسیون دانش آموزان پایه دوازدهم با همکاری آموزش و پرورش در حال انجام است و سایر پایه‌ها نیز به محض دریافت واکسن انجام خواهد شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه بیان کرد: با توجه به اهمیت بالای واکسیناسیون در حفظ سلامت جامعه و لزوم تسریع در فرآیند واکسیناسیون از مردم درخواست می‌کنیم بدون تاخیر و در اسرع وقت نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند و خانواده، همسایگان و دوستان خود را هم به این کار دعوت کنند.

وی در خصوص لکه گیری واکسیناسیون نیز گفت: تکمیل واکسیناسیون گروه های سنی که از قبل اعلام شده اند در قالب طرح لکه گیری در حال اجراست. هم اکنون حدود ۳۰ درصد از کارگران صنایع واکسینه نشده اند که این قشر در قالب تیم سیار در حال لکه گیری است.

دکتر مصری در ادامه به انجام واکسیناسیون شبانه سیار به همت موکب جاماندگان کربلا و با مشارکت شهرداری ساوه اشاره کرد و افزود: حضور تیم سیار واکسیناسیون در ساعات شب و در نقاط محروم و حاشیه شهر برای انجام واکسیناسیون عامل مهمی در جهت افزایش آمار تزریق واکسن و تسهیل در اجرای این طرح برای شهروندان است.

وی در ادامه گفت: واکسیناسیون تکمیلی جوامع روستایی نیز در دستور کار قرار دارد و کار لگه گیری با اعزام اکیپ های سیار انجام خواهد شد.

وی تسریع در روند واکسیناسیون، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنار اجرای محدودیت‌ها و البته همکاری و همیاری مردم را مهمترین دلایل خروج از وضعیت قرمز کرونایی دانست و افزود: مطمئنا با ادامه این روند و همدلی برای مدیریت این بیماری به وضعیت‌ها و رنگ بندی‌های قابل قبول‌تری خواهیم رسید.

دکتر مصری در پایان خواستار فرهنگ سازی و اطلاع‌رسانی دقیق به افرادی که واکسن ستیزی می کنند شد و افزود: واکسن ۱۰ برابر میزان بستری و پنج برابر آمار مرگ و میر را کاهش خواهد داد و با واکسن ستیزی احتمال وقوع پیک ششم دور از انتظار نیست. هر چقدر زودتر به واکسیناسیون ۸۰ درصدی جامعه برسیم زودتر شاهد ریشه کنی این بیماری خواهیم بود و در صورت کوتاهی در دریافت واکسن احتمال وقوع پیک‌ها و سوش‌های جدید وجود خواهد داشت.

وی در پایان گفت: مراکز تجمیعی واکسیناسیون قدسیه واقع در مدرسه قدسیه، کوثر واقع در سالن ورزشی کوثر، سالن فجر دانشگاه آزاد از ساعت ۸ صبح تا ۲۱ و نیز شهرهای غرق آباد، نوبران، آوه و در نقاط روستایی آماده واکسیناسیون هستند. در زرندیه نیز تمامی مراکز جامع سلامت شهری و روستایی واکسینه می‌کنند و پایگاه‌های سیار در ساوه نیز در حال واکسیناسیون هستند. اتوبوس سیار به منظور رفاه حال مردم راه اندازی شده و هر روز در یک منطقه از شهر مستقر خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک