رشد 46 درصدی حوادث در اراک/قطع برق عامل 85 درصد حوادث آسانسورها


رشد 46 درصدی حوادث در اراک/قطع برق عامل 85 درصد حوادث آسانسورها

رییس سازمان آتش نشانی شهرداری اراک گفت: در طول یک سال اخیر 85 درصد حوادث آسانسورها در اراک، مربوط به قطع برق بوده است.

مسعود آقازیارتی اول مهرماه در نشست مطبوعاتی به مناسبت هفتم مهرماه روز ملی آتش نشانی با اشاره به گزارش عملکرد این سازمان از اول مهرماه ۱۳۹۹ تا اول مهرماه ۱۴۰۰ اظهار کرد: سازمان در دو محور عملیات و آموزش و پیشگیری فعال است.

وی با بیان اینکه در بحث آموزش و پیشگیری، تاییدیه اتمام بنا و بررسی ناایمنی های ساختمان مدنظر قرار می گیرد، افزود: در طول یک سال اخیر ۱۹۸ پرونده بررسی و دستورالعمل ایمنی جهت صدور پروانه ساخت ارائه و ۲۲۵ تاییدیه اتمام بنای ساختمان نیز صادر شده است.

آقازیارتی با اشاره به اینکه ۸۴ کارشناسی و علت یابی حریق نیز انجام گرفته است، گفت: ۳۴ مورد بازدید از مراکز تجاری و بازار تاریخی اراک و صدور اخطاریه انجام گرفت، خوشبختانه نا ایمنی ها به صورت فازبندی در حال رفع است و در پاساژ طلا نیز بخشی از ناایمنی ها رفع شده است، در پاساژ اسلامی نیز کار در حال پیگیری است.

وی در خصوص بررسی وضعیت ایمنی، ۵۳ مورد بازدید از بیمارستان و مراکز تحت مدیریت بهزیستی و ۴۳ بازدید از خوابگاه ها؛ در طول یک سال اخیر صورت گرفته و ۲۰ شیر آتش نشانی نصب و ۴۰ مورد در حال نصب است. در هر ۵۰۰ متر در اماکن شلوغ باید شیرهای آتش نشانی نصب شود.

رییس سازمان آتش نشانی شهرداری اراک تصریح کرد: سال گذشته ۱۰۰ نیرو جذب سازمان شدند و با گذشت حدود ۴ ماه و گذراندن آموزش های تخصصی، ۴۳ هزار نفر ساعت آموزش ارائه شد و در بحث آموزش ضمن خدمت، ۳۶ هزار و ۲۹۰ نفر ساعت آموزش داده شد و در بحث آموزش شهروندی نیز آموزش های مجازی دنبال شد.

وی با اشاره به لزوم بروزرسانی تجهیزات و امکانات سازمان، اظهار کرد: به منظور شخصی سازی تجهیزات و امکانات ایمنی و آتش نشانی، تا امروز خرید ۶۰ جفت چکمه عملیاتی تهیه شده است و در صدد تهیه ۱۶۰ جفت دیگر هستیم و به ازای هر فرد یک جفت چکمه اختصاص می یابد تا هر آتش نشان، چکمه و کلاه و دستکش شخصی داشته باشد.

آقازیارتی با اشاره به خرید ۱۰ دستگاه پمپ کف کش و لجن کش و ۱۰ ست تنفسی افزود: امروز به تعداد تمام آتش نشانان مستقر در ۱۱ ایستگاه آتش نشانی ست تنفسی موجود است، همچنین ۱۰۰ چراغ قوه تخصصی انفرادی نیز تهیه شد.

وی خرید لوازم امداد و نجات برای ارتفاع به مبلغ ۲ میلیارد ریال و بروزرسانی تجهیزات، تهیه امکانات آموزشی برای پرسنل جدید به مبلغ ۶ میلیارد ریال، ارائه آموزش به آتش نشانان روستایی و مستقر در شهرک های صنعتی را از دیگر اقدامات این سازمان در طول یک سال اخیر دانست.

رییس سازمان آتش نشانی شهرداری اراک با اشاره به تجهیز یک خودروی ۱۹۲۱ توسط واحد موتوری سازمان و صرفه جویی به مبلغ حدود ۵۰۰ میلیون تومان، گفت: سازمان در سال اخیر فاقد ژنراتور تخصصی بود که در این راستا، با توجه به قطعی های اخیر برق، ماه گذشته ژانراتور خریداری و نصب شد.

وی در خصوص عملیات های انجام شده توسط سازمان بیان کرد: در بحث حوادث، با ۵۸۷ حادثه آسانسور روبرو بودیم که در واقع ۸۵ درصد آن مربوط به قطع برق بود، محبوس شدن و مزاحمت حیوانات را در یک سال اخیر شاهد بودیم که در این راستا به ۵۵۴ حادثه رسیدگی شد، همچنین ۱۹۱ حادثه رانندگی نیز مورد رسیدگی قرار گرفت و در مجموع در طول یک سال اخیر ۱۸۴۸ مورد حادثه رخ داده که نسبت به سال گذشته ۴۶ درصد رشد داشته است.

آقازیارتی با بیان اینکه در بحث حریق با کاهش موارد حدود ۲۵ درصدی روبرو بودیم، افزود: ۴۲۰ مورد حریق باغات و فضای سبز، ۱۶۱ مورد حریق منزل و ۱۱۵ مورد حریق خودرو به ثبت رسید.

وی با تاکید بر لزوم تامین زیرساخت های ورزشی ویژه آتش نشانان گفت: در این راستا یک سالن در ایستگاه ۱۹۰ کرهرود در حال تجهیز است و به صورت تخصصی برای آموزش و ورزش آتش نشانان آماده می شود، همچنین ساخت آشیانه برای خودروها در جوار این ایستگاه و پیگیری برای ساخت یک ایستگاه سه منظوره اطفای حریق، امداد و نجات و حوادث شیمیایی در کوی کوثر و به روز رسانی خودروها و خرید یک خودروی عملیاتی سنگین و نردبان ۶۸ متری که رقمی حدود ۶۸ میلیارد تومان نیاز است، نیز در دستور کار قرار دارد.

آقازیارتی در خصوص رسیدگی به وضعیت پاساژهای ناایمن شهر اراک اظهار کرد: با توجه به بیماری کرونا و شرایط اقتصادی، تحت فشار قرار دادن کسبه درست نبود به همین دلیل رفع ناایمنی ها، فاز بندی انجام شده است، به عنوان مثال در پاساژ طلا، زیر زمین پاساژ که فاضلاب بالا زده بود کاملا پاکسازی شده است، نصب ۶ مورد کپسول چرخ دار و رفع ناایمنی کابل های برق و رفع خطر سقوط از طبقات بالا انجام شده است البته سیم های مخابرات نیز دچار بی نظمی هستند که باید رسیدگی شود، لوله خشک آتش نشانی نیز مدنظر است و چاله آسانسور در صورت عدم نصب آسانسور حتما باید پر شود.

وی اضافه کرد: برای کاروانسراهای بازار تاریخی اراک نیز به صورت جداگانه آموزش داده شده است و موارد ناایمن رفع شده است، همچنین شناسایی نا ایمنی های پاساژ برلیان بازار انجام گرفت، برای پاساژ سعادت اخطار اول صادر شده است که اگر توجه نشود، اخطار دوم صادر و در صورت لزوم آتش نشانی وارد عمل می شود.

آقازیارتی تصریح کرد: تمامی اماکن ناایمن شهر مانند پاساژها، بیمارستان ها و آپارتمان ها و منازل مسکونی و حتی مجموعه فرهنگی و هنری ستارگان شناسایی و مکررا مورد بازدید قرار می گیرند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها