گلزار شهدای بجنورد به مناسبت هفته دفاع مقدس عطرافشانی شد


گلزار شهدای بجنورد به مناسبت هفته دفاع مقدس عطرافشانی شد

بجنورد- ایرنا- گلزار شهدای شهرستان بجنورد به مناسبت هفته دفاع مقدس امروز پنجشنبه با حضور استاندار خراسان شمالی، نماینده ولی فقیه در استان، شماری از مسئولان و مردم شهیدپرور این دیار غبارروبی و عطرافشانی شد.

به گزارش ایرنا، شرکت کنندگان در آیین غبارروبی گلزار شهدای شهرستان بجنورد که با حضور محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی، حجت الاسلام رضا نوری نماینده ولی فقیه در استان، فرماندهان نظامی و انتظامی و شماری از مسئولان و خانواده معظم شهدا و ایثارگران برگزار شد بار دیگر با آرمان های امام راحل و رهبر انقلاب تجدید بیعت کردند.

گلزار شهدای بجنورد به مناسبت هفته دفاع مقدس عطرافشانی شد

استاندار خراسان شمالی در این آیین گفت: ارزش گذاری و تکریم خانواده های شهدا ، ایثارگران و رزمندگان نباید فقط مختص به هفته دفاع مقدس باشد بلکه تمام مدیران موظف به حل مشکلات آنان هستند.

محمد علی شجاعی افزود: سپاسگزاری از خانواده های شهدا و ایثارگران نباید فقط در بیان کلمات و جملات باشد بلکه باید در عمل قدردان آنان و یادگاران این دلاورمردان باشیم .

وی عزت و سربلندی ایران را مدیون رشادت های دلاورمردان هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: قدرت اصلی ما ناشی از جانبازی ها، رشادت ها ، ایثارگری ها و جانفشانی های دلاورمردان در سایر کشورهاست .

در این آیین، شرکت‌کنندگان پس از قرائت فاتحه با نثار شاخه های گل بر قبور شهدا یک بار دیگر با اهداف و آرمان‌های امام خمینی (ره)، شهدای انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و شهدای مقاومت تجدید میثاق کردند و یاد و خاطره دلاورمردی‌ها، رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدای خراسان شمالی را گرامی داشتند.

از ۳۱ شهریور تا ۶ مهر هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، همچنین بیش از ۳۵ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس در عملیات ها حضور داشته اند.

تعداد کل ایثارگران این استان ۱۰ هزار ۲۷۷ نفر، تعداد کل آزادگان ۳۹۷ نفر و جانبازان هفت هزار و ۲۳۲ نفر است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و در شمال شرق کشور واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید