صحیفه هشت ساله دفاع مقدس، مایه افتخار ملت ایران است


صحیفه هشت ساله دفاع مقدس، مایه افتخار ملت ایران است

کرمان - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر اینکه دفاع مقدس دوران خلق حماسه ملت ایران، رزمندگان و شیرمردان کشور بود، گفت: سطر سطر صحیفه این هشت سال؛ مایه افتخار ملت و گنجینه ای برای حال و آینده کشور و سرمایه ای برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش ایرنا، یدالله موحد روز پنجشنبه در ویژه برنامه گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: در بهمن ماه سال ۵۷ انقلاب بزرگی در کشور ما با رهبری فقیه فرزانه و کبیر انقلاب اسلامی و با انسجام و وحدت ملی محقق شد که به تعبیر امام راحل (ره)، انفجار نور بود.

وی با تأکید بر اینکه ماهیت اصلی انقلاب اسلامی ایران، استکبارستیزی و استبدادزدایی است، ادامه داد: بر این اساس، استکبار جهانی در شرق و غرب عالم این انقلاب را بر نمی تابید زیرا منافع آنها به خطر افتاده بود و هراس داشتند که با گسترش این انقلاب، منافع آنها بیشتر در معرض خطر قرار گیرد و از این رو تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به این انقلاب به کار گرفته اند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان تصریح کرد: دشمنان در راستای نیل به اهداف خود در مقابله با انقلاب اسلامی ایران؛ فتنه افکنی، کودتا، تحریم، تهدید و توطئه های مختلف دیگری را علیه ملت ایران به کار بستند.

موحد اظهار داشت: یکی از توطئه های دشمنان تحمیل جنگ به کشور در شرایطی بود که کشور توان نظامی کافی و قدرت ورود به یک جنگ سخت را نداشت و دشمنان معتقد بودند که این نظام با یک جنگ چند روزه زمینی یا هوایی شکست خواهد خورد.

وی خاطرنشان کرد: در نهایت صدام با پشتیبانی برخی کشورهای غربی و عربی در ۳۱ شهریور ۵۹ که هنوز پایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تثبیت نشده بود، جنگی سخت را علیه کشور ما آغاز کرد و در مقابل دوربین های تلویزیونی قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر را پاره کرد و اروند رود را شط العرب و متعلق به عراق دانست و چند روز بعد مناطق مختلف کشور را بمباران هوایی کرده و جنگ زمینی را آغاز کردند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که قرار بود جنگ تحمیلی علیه ایران اسلامی حداکثر طی یک هفته با پیروزی عراق به اتمام برسد، تاکید کرد: دشمنان در زمان حمله به ایران، فهم درستی از قدرت رهبری و اقتدار ملت ایران نداشتند اما قدرت دفاعی ملت، جلوی هرگونه تجاوز دشمنان به کشور را گرفت به نحوی که وقتی دشمن می خواست چند روزه خرمشهر را تصرف کند، مردم مقاوم این شهر ۳۴ روز نیروهای متجاوز را پشت دروازه های این شهر متوقف کردند و در همان ابتدا دشمن را در هم شکستند.

موحد با اشاره به مجاهدت های فرزندان غیور و دلاورمردان ایران اسلامی در جبهه های حق علیه باطل، عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس ۲۰۰ هزار نفر جان خود را برای دفاع از آرمان ها و ارزش های کشور فدا کردند و در کنار آنها چندین هزار جانباز ، پنج هزار زن شهید قرار داشته اند.

وی ادامه داد: همچنین عوامل نفاق نیز ۱۷ هزار نفر را در کشور ترور کردند اما اقتدار رهبر کبیر و فرزانه انقلاب اسلامی، انسجام و وحدت ملت در نهایت قدرت شهامت و توان دفاعی این ملت را به استکبار جهانی نشان داد و به اثبات رساند که هیچ کشوری نمی تواند به مرزهای جغرافیایی و عقیدتی این نظام هجوم اورده و موفق شود.

وی تاکید کرد: دوران دفاع مقدس و ایستادگی مجاهدانه ملت ایران در پرتوی رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی کفتارهای دژخیم، خودپرست و طمّاع را سرجای خودشان نشاند و مجبورشان کرد عقب نشینی کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام دفاع مقدس، تاکید کرد: جانبازان دوران دفاع مقدس که با آثار جنگ روزگار می گذرانند و خانواده های آنها هنوز هم در حال مجاهدت و از خودگذشتگی هستند و باید قدردان مجاهدت های آنان بود.

بازدید رئیس کل دادگستری استان کرمان از شعب حوزه قضایی رابر
رئیس کل دادگستری استان کرمان به همراه معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات، رییس حفاظت و اطلاعات، معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری کل استان کرمان و معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از شعب قضایی شهرستان رابر بازدید کرد.

مقامات قضایی استان کرمان در راستای نظارت بر نحوه ارائه خدمات قضایی و تاکید بر رعایت حقوق عامه در دستگاه قضایی به صورت مستمر از شعب مختلف حوزه های قضایی استان بازدید می کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در جریان این بازدید گفت: در پنج ماهه نخست امسال یک هزار و ۳۹۰ پرونده به حوزه قضایی رابر وارد و یک هزار و ۲۷۲ پرونده مختومه شده است.

یدالله موحد نرخ رسیدگی به پرونده ها در حوزه قضایی رابر را ۹۱.۵ درصد دانست و ادامه داد: متوسط زمان رسیدگی به پرونده ها از ۱۴۱ روز به ۱۱۹ روز کاهش یافته است.
وی یادآور شد: در حال حاضر ۸۷ درصد ابلاغیه های این حوزه قضایی به صورت الکترونیک صادر می شود.

پزشکی قانونی رابر در آستانه افتتاح است

پیگیری های لازم برای راه اندازی دادسرای رابر در دست انجام است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بر همکاری بیشتر مسوولان شهرستان رابر برای توسعه امکانات قضایی و تحقق اراده جمعی برای خدمت به مردم تاکید کرد و گفت: پیگیری برای راه اندازی دادسرای رابر در دست انجام است و در صورت تامین مکان مناسب، آماده راه اندازی واحد پزشکی قانونی نیز هستیم.

یدالله موحد در آیین افتتاح ساختمان دادگستری شهرستان رابر ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: مردم در دوران دفاع مقدس با احساس تکلیف و با رهبری های داهیانه امام راحل به خوبی در برابر دشمنان ایستادند.

وی تکلیف محوری را یکی از مهمترین درس های دوران دفاع مقدس دانست و تاکید کرد: رزمندگان دوران دفاع مقدس همواره به دنبال ادای تکلیف خود در این صحنه حساس بودند.

موحد تصریح کرد: تکلیف محوری رزمندگان در دوران دفاع مقدس، هویت بخشی و معنویت بخشی به دفاع مقدس داد و آن را با همه جنگ های دنیا متمایز کرد.

وی یادآور شد: دفاع مقدس آمیخته با معنویت بود که مردان بزرگی چون سردار سلیمانی، باکری ها، زین الدینی ها و سایر سرداران جبهه اسلام را پرورش داد.

رئیس دادگستری استان کرمان، دلاورمردی های دوران دفاع مقدس را ارج نهاد و ادامه داد: شهدا، جانبازان، ایثارگران و خانواده های آنها گنجینه های معنوی ملت بزرگ ایران هستند.
موحد با اشاره به تکمیل و افتتاح ساختمان جدید دادگستری رابر افزود: از آنجا که ساختمان قبلی دادگستری رابر مناسب نبود و شرایط برای همکاران و مردم دشوار بود، تصمیم به احداث ساختمان جدید این دادگستری گرفته شد و با همت خیران و کمک ریاست وقت دادگستری زمینه احداث آن فراهم شد.
وی یاد و خاطره مرحوم حاج یوسفعلی تاج الدینی و حاج حسینعلی تاج الدینی به عنوان خیران اهدا کننده زمین دادگستری رابر را گرامی داشت و گفت: این ساختمان در مجموع با صرف چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار به بهره برداری رسیده است و در راستای تکمیل سایر بخش های آن به یک میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی تصریح کرد: براساس روایات یک ساعت تلاش برای احقاق عدالت و گرفتن حق مظلوم ،برابر با ۷۰ سال عبادت است و از این رو باید تاکید کرد که امکانات و فضاهای فیزیکی، وسیله هایی برای خدمت رسانی بهتر قضایی به مردم و حل مشکلات آنها هستند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان تاکید کرد: به دنبال آن هستیم که ارباب رجوع در فضایی بهتر، مناسب تر و آرام تر از خدمات قضایی بهره مند شود و همکاران اداری نیز بتوانند در فضایی مناسب به مردم خدمت رسانی کنند.
ساختمان دادگستری شهرستان رابر با ۲ هزار و ۳۰۰ مترمربع مساحت و یک هزار و ۸۰ مترمربع زیربنا در ۲ طبقه احداث شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله اسرائیل به سوریه و عراق همزمان با صدای انفجار در ایران