زندگینامه 18 دانشجوی شهید رفسنجان چاپ می شود


زندگینامه 18 دانشجوی شهید رفسنجان چاپ می شود

کرمان - ایرنا - رئیس دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان گفت: زندگینامه 18 دانشجو از اهالی این شهرستان که در دانشگاه های سایر نقاط کشور تحصیل می کردند و در بهبوهه پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند، گردآوری، تدوین و چاپ می شود.

به گزارش ایرنا، حسن رنجبرعسکری روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس که با حضور مسئولان رفسنجان در تالار خیام دانشگاه ولیعصر (عج) برگزار شد، افزود: کلمه دفاع بیان کننده دفاع در برابر تجاوز بیگانگان، از ارزش های انسانی، مفهوم مقاومت و ایستادگی و خیلی از مفاهیم موثر دیگر است که در دفاع مقدس هشت ساله خود را نشان داد.

وی تصریح کرد: ارزش های انسانی و مفهوم ایستادگی، مقاومت و مفهوم ما بودن به جای من بودن در جبهه و دوران دفاع مقدس هویدا شد.

رنجبرعسکری اظهار داشت: لازم است راه شهیدان را دنبال کنیم زیرا آن ها اسوه صبر و غرورآفرین بودند.

وی گفت: وظیفه ما دانشگاهیان است که راه شهدا را دنبال کنیم و به همین منظور اقداماتی در دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان انجام شده که یکی از آن ها نصب تندیس شهید بصیرزاده نخستین شهید دوران انقلاب در استان کرمان بود.

وی با اشاره به اینکه زندگینامه این شهید در حال گردآوری و تدوین است و در آینده نزدیک به چاپ خواهد رسید ادامه داد: در نظر داریم تا سال آینده زندگینامه ۱۸ شهید دانشجو اهل رفسنجان را برسانیم.

زندگینامه 18 دانشجوی شهید رفسنجان چاپ می شود

رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان خاطرنشان کرد: همچنین پنج سالن آمفی تئاتر این دانشگاه را به نام شهیدان ارسلان، باقریان، شهید هنری، سجادی و فخری نامگذاری کرده ایم.

همچنین در این آیین پنج مرکز رایانه ای در دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان به نام شهدا نامگذاری شد که یکی از این مراکز به نام شهید ضیاالدینی افتتاح شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها