زمینه آزادی 61 زندانی در البرز فراهم شد


زمینه آزادی 61 زندانی در البرز فراهم شد

کرج- ایرنا- رییس کل دادگستری البرز از آزادی 61 زندانی از زندان های این استان در روزهای آینده خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی دادگستری البرز،حسین فاضلی هریکندی در بازدید از ۲ ندامتگاه استان با اشاره به سیاست های قوه قضاییه و مقررات قانونی مربوطه مبنی بر پیگیری امور زندانیان افزود: بر این اساس قضات ناظر زندان به صورت دائم در زندان ها حضور داشته و پیگیر مسائل و مشکلات قضایی زندانیان هستند.
وی اضافه کرد: در دیدار امروز مسئولان قضایی استان از ۲ ندامتگاه، مشکلات یک هزار زندانی بررسی و علاوه بر آزادی ۱۱ زندانی در این بازدید، حدود ۵۰ نفر دیگر با استفاده از شرایط نهادهای ارفاقی در روزهای آتی امکان آزادی خواهند شد.
فاضلی هریکندی ادامه داد: با توجه به تاکیدات ریاست قوه قضائیه در دوره «تحول و تعالی» در خصوص توجه ویژه به زندانیان و امور زندان ها، امروز به همراه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به صورت جداگانه با همراهی ۶۰ نفر از قضات دادگستری کل استان در ۲ ندامتگاه استان حضور پیدا کرده و دیدار چهره به چهره با زندانیان داشتیم.

وی ادامه داد: در مجموع مشکلات زندانیان که عمدتا درخواست هایی از قبیل تسریع در رسیدگی به اتهامات، تقاضای برخورداری از نهادهای ارفاقی و تقاضای اعطای مرخصی و نیز مساعدت جهت اخذ رضایت از شاکیان داشتند مورد بررسی قرار گرفت.

وی اظهار داشت: بر این اساس مقرر شد واحد شورای حل اختلاف مستقر در ندامتگاه ها، با کمک خیرین با شاکیان مربوط به این زندانیان مذاکراتی داشته باشند تا ضمن فراهم شدن زمینه پرداخت اموال شاکیان و یا توافق جهت پرداخت، موجبات آزادی این افراد فراهم شود.

وی متذکر شد: در این دیدارها مقرر شد پرونده برخی از زندانیان برای برخورداری از نهادهای ارفاقی همچون صدور حکم به آزادی مشروط و تعلیق اجرای مجازات به محاکم استان ارسال شود تا در مواردی که زندانیان فاقد سابقه کیفری موثر بوده و در مدت حضور در زندان حسن اخلاق و رفتار داشته اند و همچنین موفق به اخذ رضایت شاکیان خود شده اند، زمینه آزادی و بازگشت آنها به خانواده و جامعه فراهم شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا