معاون رییس جمهوری: بصیرت شهدا موجب اقتدار و عزت ایران اسلامی شد


معاون رییس جمهوری: بصیرت شهدا موجب اقتدار و عزت ایران اسلامی شد

کرج – ایرنا- معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثار گران با اشاره به رشادت های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس گفت : بصیرت و درک درست شهدا از وضعیت کشور ، موجب اقتدار و عزت ایران اسلامی شد.

دکتر سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی عصر پنجشنبه در مراسم غبار روبی گلزار شهدای استان البرز که به مناسبت هفته دفاع مقدس در آستان امامزاده محمد (ع) کرج برگزار شد، افزود: امروز ایران پرقدرت و با عظمت نتیجه ایثارگری و درک درست زمان و مکان شهدا است که به این جایگاه رسیده و اگر آزادگی و استقلال داریم به خاطر فداکاری های این عزیزان است.

وی ادامه داد: در منطقه ای هستیم که همواره مورد طمع جهانخواران عالم از دیرباز بوده ؛ جهانخوارانی که به دنبال جهان گشایی بوده و هستند.

رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران از چنگیز خان مغول ، اسکندر مقدونی ، انگلیس و آمریکا به عنوان تجاوزگرانی نام برد که از گذشته تاکنون آثار تجاوز گری آنها در تاریخ ثبت شده است.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت : امام خمینی (ره) آمدند و یک ایدئولوژی جدید انقلابی به جهان معرفی کرد .

وی ادامه داد: در نهضت امام خمینی (ره) فریاد توحیدی و بندگی خداوند به جهانیان مخابره شد که تحمل شیاطین را به سرآورد.

معاون رییس جمهوری بیان داشت : اگر ۴۰ سال است دشمنی ها علیه ایران اسلامی پایان نمی یابد و هر چه دشمنان در دست دارند به کار می برند که نهضت اسلامی را خفه کنند به خاطر گفتمان عالی جهانی و این نهضت است.

وی افزود: قدرت های شیطانی در هراس هستند که اگر این فریاد دینی و الهی به گوش جهانیان برسد دیگر نمی توانند،رفاه و توسعه طلبی خود را ادامه دهند.

قاضی زاده هاشمی بیان داشت : انگلیسی ها پس از تصرف کشور هندوستان نزدیک به ۳۰۰ سال سرمایه های این کشور را غارت کردن و خود به یک قدرت جهانی تبدیل شدند.

وی افزود: ثروت و نیروی انسانی ظرفیت های گسترده ای است که وادار می کند توسعه طلبان عالم را برای اینکه برتری طلبی خودشان را اعمال کنند تصرف کنند.

معاون رییس جمهوری اظهار داشت: قبلا کشورهای سلطه گر به سایر کشورها حمله می کردند و عوامل خود را در این کشورها روی کار می آوردند.

وی وابستگی فرهنگی کشورهای تحت سلطه را از پیامدهای اشغالگری زورگویان جهان دانست و گفت : از بین رفتن ارزش ها و تهی شدن فرهنگ کشورها از ارزش های خود از نتایج این سلطه گری ها بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تجلیل از رشادت های مردم استان البرز در هشت سال دفع مقدس گفت : امروز این استان به برکت خون شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم ، روحیه ایثار و شهادت طلبی در آن زنده و بالنده است .

معاون رییس جمهوری تاکید کرد که باید بدانیم که اگر می خواهیم ما اسارت پیدا نکنیم امروز نوع جبهه و نوع مبارزه و نوع ایستادگی ایستادگی فرهنگی است.

قاضی زاده هاشمی گفت : وظیفه ذاتی بنیاد شهید حفظ منزلت و کرامت خانواده ایثار و شهادت است.

وی ادامه داد: آن چیزی که باید تبلیغ شود آرمان و مسیر و عزت و عظمتی است که توسط شهدای والامقام به دست آمده است.

رییس سازمان بنیاد شهید تاکید کرد که هر کدام از شهدا و جانبازان والامقام یک قله افتخار برای ایران اسلامی هستند که اگر به درستی اهداف این عزیزان به تصویر کشیده شود جامعه عاشقشان می شود.

وی بیان داشت : در بخش معرفی جلوه های ایثار و شهادت در کشور کم کاری شده و امیدواریم در گام دوم انقلاب ضمن تعالی خدمات در این عرصه ها به حوزه هایی که کمتر توجه شده بیشتر پرداخته شود.

وی بیان داشت : حوزه خدمات و فرهنگی به خانواده های شهدا و ایثارگران هر ۲ حوزه های بین بخشی است و مجموعه های عظیم فرهنگی کشور باید در این بخش به هم کمک کنند.

قاضی زاده هاشمی گفت : بنیاد شهید نقش برنامه ریزی، هدایت گری، مطالبه گری، ساماندهی و تامین منابع مالی در حوزه های خدمات به جامعه هدف و امور فرهنگی برعهده دارد.

وی تاکید کرد که نگاه ما در سازمان بنیاد شهید نگاه محیطی است که در ستاد نمی نشینیم بلکه باید بیشتر به خدمت مردم استان ها برسیم و به خانواده های جامعه هدف سرکشی کنیم.

قاضی زاده هاشمی بیان داشت: اختیارات مدیران استانی را در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزایش می دهیم تا خودشان تصمیم گیری و پاسخگوی جامعه هدف باشند.

معاون رییس جمهوری گفت : امروز یک ویژگی خاص دیگری هم دارد که روز دفاع مقدس، روز شهدا و روز پیروان امام (ره ) و روز تجلی بی حد وحصر و عالم گیر پیام امام حسین (ع ) است.

وی یاد آور شد: امام (ره ) اگر شخصیت پیدا کرد و اگر فرزندن امام(ره ) شخصیت پیدا کردند در پرتو انوار امام حسین (ع ) بود؛ شهدای ما اگر راه درست را رفتند و به قله ها رسیدند به خاطر مسیرحسینی آنان بود.

قاضی زاده هاشمی گفت : اگر غیر از این بود شاید این انقلاب یک انقلاب مادی دیگر مثل سایر انقلاب های عالم می شد؛ تلاقی اربعین حسینی با هفته دفاع مقدس به ویژگی این هفته اضافه کرده است.

وی ادامه داد: امروز عشق به امام حسین (ع ) و فرهنگ آن حضرت عالمگیر شده و یکی از وظایف ما هم این است که آن را گسترش بدهیم.

قاضی زاده هاشمی گفت : حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در اوج قله شهادت قرار دارند.

وی تاکید کرد که از مجموع چهار وظیفه سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران ، سه وظیفه آن فرهنگی و یک وظیفه خدماتی دارد .

معاون رییس جمهوری اظهار داشت: این سازمان وظیفه اصلی خودش می داند که پرچم امام حسین (ع) را بالا نگه دارد و همه را به آن دعوت کند.

در مراسم غبارروبی گلزار شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم استان البرز خانواده های معظم شهدا و قشرهای مختلف مردم حضور داشتند.

مردم استان البرز در طول هشت سال دفاع مقدس پنج هزار و ۲۵۰ شهید تقدیم آرمان های والای انقلاب اسلامی کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !