59 درصد جمعیت هدف استان مرکزی ودُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند


59 درصد جمعیت هدف استان مرکزی ودُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند

اراک - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: 630 هزار و 660 نفر(بیش از 59 درصد) در استان مرکزی دٌز اول و 302 هزار و  330 نفر هر 2 دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، دکتر «سید محمد جمالیان» در نشست با دکتر سوری رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی و تیم واکنش سریع کووید ۱۹وزارت بهداشت افزود: استان مرکزی از پیک پنجم با تلاش و برنامه‌ریزی‌هایی که از قبل تدوین شده بود عبور کرد و در بسیاری از شاخص‌ها از میانگین کشوری عملکرد مناسب‌تری داشت.

وی تاکید کرد: سرعت مناسب واکسیناسیون، تامین به موقع دارو، تجربه کادر درمان، افزایش شمار تخت‌های بستری، تامین زیرساخت‌ها و تجهیزات مورد نیاز از مهمترین دلایلی بود که باعث شد بتوان از موج پنجم با خسارات کمتری نسبت به سایر استان‌ها عبور کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: به‌طور میانگین روزانه بین ۱۰ تا ۲۰ هزار نفر در استان مرکزی را واکسینه می‌شوند اما از دیروز میزان مراجعان به مراکز تجمیعی کمتر شده است.

دکتر جمالیان بیان کرد : از ۱۱۰ هزار و۷۲۸ تست سریع کرونا گرفته شده در استان، ۲۱ هزار و ۳۶۴ مورد (۲۰ درصد موارد)مثبت اعلام شده که میانگین استانی حدود ۲۰ درصد است.

وی ادامه داد: همچنین از ۷۵ هزار و ۲۰۴ مورد مثبت شناسایی شده کرونا در استان، یک‌هزار و ۹۳۳ مورد فوت در سطح دانشگاه علوم پزشکی اراک(به غیر دانشکده های ساوه و خمین) به ثبت رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآور شد : پیک پنجم کرونا از اواخر خرداد ماه سال جاری در استان مرکزی آغاز شد و در تیر ماه به اوج خود رسید و از هفته ی سوم شهریور وارد شیب نزولی شده است.

دکتر جمالیان گفت: افراد ۳۰ تا ۳۹ سال بیشترین ابتلا به کووید ۱۹ در موج پنجم را داشتند، همچنین بیشترین فوتی‌ها به طور میانگین در رده سنی بین ۵۰ تا ۵۹ سال بود.

وی خاطرنشان کرد: ۴۹ درصد زنان و ۵۱ درصد مردان در استان مرکزی مبتلا و ۵۵ درصد مردان و ۴۵ درصد زنان فوت شده اند،که ۱۳ درصد موارد مثبت شناخته شده و ۵۴ درصد فوتی ها بیماری زمینه ای از جمله فشار خون،دیابت و بیماران قلبی و عروقی،بیماران ریوی و بیماران مزمن عصبی،بیماران کلیوی و سرطان داشتند.

شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال ۹۸ آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس