کرونا زندگی هنرمندان استان مرکزی را به چالش کشیده است


کرونا زندگی هنرمندان استان مرکزی را به چالش کشیده است

اراک - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: شیوع کرونا و اعمال محدودیت‌ها موجب شده تا زندگی هنرمندان استان به چالش کشیده شود.

«بهروز اکرمی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: باید تلاش شود تا دغدغه این قشر فرهنگی جامعه کمتر شده تا بتوانند با تهیه محصولات هنری در تغذیه روح و روان جامعه اثرگذار باشند.

وی اظهار داشت: تغذیه روحی در جامعه بر عهده هنرمندان است این قشر باید در مرحله نخست خودشان جسم و روحیه سالمی داشته باشند تا بتوانند برای تغذیه روح جامعه فعالیت هنری انجام دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: در مدت شیوع ویروس کرونا صنوف مربوط به تغذیه جسم تعطیل نشدند ولی عرضه کنندگان تغذیه روح و روان تعطیل شدند در حالی که انسان به تغذیه در هر دو جنبه نیاز دارد.

اکرمی افزود: باید جامعه هنرمندان برای کسب نیازها و مشکلات خود مطالبه‌گر باشند در غیر این صورت نمی‌توان راهکاری برای رفع موانع پیشرو آنان داشت.

وی اظهار داشت: عملگرایی در جامعه کمرنگ شده و بیشتر شعارزدگی حاکم است و باید این نقیصه برطرف شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: انجام فعالیت های فرهنگی نیازمند اعتبار است اما، همه مشکلات به اعتبارات مربوط نیست و باید از سایر داشته ها برای حل مشکلات هنرمندان استفاده کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: شیوع کرونا موجب شده تا آسیب پذیری در بخش‌های فرهنگی و هنری افزایش یابد و شمار زیادی از بخش‌های هنری و فرهنگی تعطیل شوند.

حجت الاسلام«عباس دانشی» افزود: برخی حوزه‌های فرهنگی و هنری ارشاداسلامی استان مانند کتاب و نشریات دچار آسیب جدی شدند و از فضای مجازی برای این مهم بهره گرفته شد.

وی اظهار داشت: جشنواره فیلم کودک، جشنواره کتاب ۱۴۰۰ و برگزاری انجمن شعر از نمونه فعالیت های هنری استان بود که در بستر مجازی عملیاتی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: باید از ظرفیت‌های استان برای دوران پسا کرونا در حوزه فرهنگی و هنری استفاده شود.

حجت الاسلام دانشی افزود: استفاده از ظرفیت سه بلاک‌باکس استان در ۲ ماه آینده برای حوزه فرهنگی و هنری استان فراهم خواهد شد.

وی اظهار داشت: جامعه در دروان کرونا دچار مشکلات روحی و روانی متعدد شده است و لازم است برنامه ریزی مطلوب برای برنامه های شاد در بعد از ماه صفر و ایام ربیع الاول پیش بینی شود.

مسئولان انجمن‌های هنرهای خوش نویسی، تجسمی، موسیقی، رسانه، سینما جوانان، عکاسی، مد و لباس استان مشکلات و دغدغه‌های خود را در این نشست مطرح کردند.

۳۴۸ رشته صنایع دستی در کشور وجود دارد که از این تعداد ۱۱۰ رشته در استان مرکزی فعال است که برخی از آنها از جمله مینای فلز، گیوه، احجام چوبی(پیکرتراشی)، قلم زنی(فلزکاری)، سفال و آثار چوبی جنبه صادراتی نیز دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!