اشتغال، دغدغه مشترک قهرمانان پارالمپیکی مازندران


اشتغال، دغدغه مشترک قهرمانان پارالمپیکی مازندران

ساری- ایرنا- حل مشکل اشتعال مدال آوران و قهرمانان پارالمپیکی مازندران به دغدغه مشترک این ورزشکاران و مسئولان استان تبدیل شده و در آیین تجلیل این قهرمانان به صورت یکصدا فریاد زده شد.

به گزارش ایرنا، آئین تجلیل از مدال آوران پارالمپیک مازندران امروز پنجشنبه با حضور جمعی از مسئولان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در ساری برگزار شد.

۶ ورزشکار مازندرانی اعزامی به مسابقات پارالمپیک توکیو که همگی با کسب مدال به کشور بازگشتند در این مراسم خواستار حل مشکل اشتغالشان به جای وعده و وعید و از طریق اصلاح قوانین شدند.

آنان گفتند که دغدغه نداشتن شغل که به معنای نداشتن آینده است ، امانشان را بریده و به خاطره ای که بیشتر ماه های سال را دراردوهای آمادگی برای حضور در مسابقات جهانی و پارالمپیک به سر می برند در عمل دیگر زمانی برای پیدا کردن شغل ندارند و با همین پاداش هایی که بعد از موفقیت ها در رویدادهای بین المللی به دست می آورند امرار معاش می کنند.

مازندرانی‌های حاضر در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو که با کسب سه طلا از والیبال، یک طلا در جودو و یک نقره در رشته تیراندازی با کمان سهم زیادی در مدال آوری ورزشکاران کشور در این مسابقات داشتند تاکید کردند که به دولت سیزدهم برای رفع مشکلاتشان امیدوارند و می خواهند رویای اشتغالشان در این دولت محقق شود.

در این آیین از رمضان بیابانی در تیراندازی با کمان، وحید سعادتی در بسکتبال با ویلچر، محمدرضا خیرالله‌زاده در جودو نابینایان و کم‌بینایان، مرتضی مهرزاد، رمضان صالحی و مجید لشکری اعضای تیم ملی والیبال نشسته، به عنوان ورزشکاران مازندرانی حاضر در رقابت‌های پارالمپیک توکیو تقدیر شد.

اشتغال، دغدغه مشترک قهرمانان پارالمپیکی مازندران

اشتغال مطالبه جدی پارالمپیکی های مازندران

مجید لشکری، عضو تیم ملی والیبال نشسته جهوری اسلامی ایران در پا المپیک ۲۰۲۰ در این آیین گفت: مسئولان امر نگاهشان به جایگاه ورزش معلولان ویژه باشد و باید با عزم جهادی برای گرفتاری های آنان اقدام شود.

وی خاطر نشان کرد: نگاه به رفع مشکلات جامعه معلولان و قهرمانان پارالمپیک متفکرانه باشد و نباید از سرترحم به گرفتاری های این نام آوران نگریست.

عضو تیم ملی والیبال نشسته ایران در پارالمپیک ۲۰۲۰ ادامه داد: در کنار مشکلات سخت افزاری که برای ورزش معلولان و جانبازان وجود دارد، ورزشکاران این حوزه با مشکلات معیشتی هم دست و پنجه نرم می کنند که باید برای رفع این دغدغه ها اقدام شود.

قهرمان پارالمپیک ۲۰۲۰ تصریح کرد: در سال های گذشته وعده های زیادی به ورزشکاران پارالمپیکی در ارتباط رفع مشکلات معیشتی شان داده شد که متاسفانه این وعده ها محقق نشد.

لشکری اضافه کرد: اشتغال و رفع چالش بیکاری مهم ترین مطالبه وررشکاران پارالمپیکی از مسوولان است که امیدواریم هر چه زودتر این اتفاق مبارک عملیاتی شود.

وی خاطر نشان کرد: بازیکنان و کادر فنی تیم ملی والیبال نشسته جمهوری اسلامی ایران برای آمادگی جهت حضور در پارالمپیک ۲۰۲۰ در ۱۸ اردو طی ۱۰ ماه شرکت داشتند و در عمل می بینیم وقت دیگری برای کسب درآمد و تامین هزینه زندگی وجود ندارد و از مسوولان می‌خواهیم که مشکل اشتغال این ورزشکاران را هرچه زودتر حل کنند.

اشتغال، دغدغه مشترک قهرمانان پارالمپیکی مازندران

مظلومیت پارالمپیکی ها

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران هم در این مراسم گفت: ورزشکاران پارالمپیکی ایران با کمترین امکانات به رقابت با رقیبان سایر نقاط جهان می پردازند که دلیل کمبود امکانات برای این ورزشکاران این است که در کشور استاندارد سازی فضای ورزشی برای معلولان تعریف نشده که این امر یک ضعف اساسی است.

حسن رنگرز خاطر نشان کرد: هزینه و پیگیری مشکلات ورزشکاران پارالمپیکی سخت تر از ورزشکاران عادی است که با رفع مشکلات ساختاری و تدوین قانون مناسب برای رفع دغدغه های این عزیزان بکوشیم.

وی با بیان اینکه، در زمان حاضر مهم ترین دغدغه ورزشکاران پارالمپیکی استان اشتغال است، ادامه داد: ورزشکاران این حوزه بسیار مظلوم واقع شدند و گلایه های این عزیزان در ارتباط با بیکاری به حق است.

رنگرز تصریح کرد: بررسی و تغییر قوانین در ارتباط با اشتغال ورزشکاران مدال آور پارالمپیک باجدیت از سوی مجلس شورای اسلامی دنبال شود چرا که قوانین موجود در این حوزه در زمان حاضر چندان کارایی ندارد.

وی اضافه کرد: ورزشکاران مازندران سهم قابل توجهی در افتخارآفرینی ملی پوشان در رویدادهای جهانی، المپیک و پارالمپیک دارند چراکه یک سوم مدال های کسب شده در المپیک و پارالمپیک در ادوار مختلف المپیک توسط ورزشکاران مازندرانی بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت: برای المپیک توکیو ۶۰ ورزشکار از ایران اعزام شدند که از این تعداد ۱۰ نفر مازندرانی بودند و در مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۰ هم از مجموع ۶ ورزشکار مازندرانی حاضر در این مسابقات پنج ورزشکار موفق به کسب مدال شدند که جای تقدیر دارد.

اشتغال، دغدغه مشترک قهرمانان پارالمپیکی مازندران

مجلس پیگیری می کند

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در این آیین گفت: هم دولت و هم مجلس توجه جدی به رفع مشکلات اشتغال ورزشکاران دارند و دغدغه های ورزشکاران پارالمپیکی مازندران در ارتباط با بیکاری و مشکلات اقتصادیشان درست است.

علی بابایی کارنامی افزود: مجلس شورای اسلامی با تمام توان برای گره گشایی از مشکلات ورزشکاران در حوزه اجتماعی و معیشت در تلاش خواهد بود و برای اینکار برنامه ای در دست بررسی قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: بی عدالتی در ساختار دستگاه های دولتی در ارتباط با دستمزد و استخدام وجود دارد که مجلس شورای اسلامی قصد دارد با کمک دولت این مشکلات را بررسی برطرف کند.

نماینده مردم شهرستان های ساری و میان دورود در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با پیگیری هایی که انجام شد در آینده نزدیک لایحه ای تحت عنوان ساماندهی دستمزد و استخدام در دستگاه دولتی به مجلس ارسال می شود و در آینده نزدیک با تصویب آن و اجرای قانون بخش قابل توجهی از مشکل اشتغال معلولان به ویژه ورزشکاران پارالمپیکی برطرف می شود.

علی بابایی کارنامی تصریح کرد: باید به سمت عدالت در استخدامی ها برویم و در قانون ذکر شده است که سه درصد از مجموع استخدامی ها در کشور باید برای افراد معلول باشد که متاسفانه این طرح اجرا نمی شود.

وی خاطر نشان کرد: با تلاش مسوولان کشوری برای رفع مشکلات زیرساختی و قانونی برای گره گشایی از مشکلات معلولان جامعه به ویژه ورزشکاران معلول تلاش خواهیم کرد.

اشتغال، دغدغه مشترک قهرمانان پارالمپیکی مازندران

در حق پارالمپیکی ها کوتاهی شد

نماینده مردم شهرستان های ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل اشتغال ورزشکاران معلول جدی است، گفت: باید با عزم و اراده ملی برای رفع دغدغه این عزیزان بکوشیم.

منصورعلی زارعی اضافه کرد: ایجاد اشتغال و فراهم کردن زندگی آبرومند برای ورزشکاران عزیزمان باید ب عنوان یک مسئله جدی در دستور کار وزارت ورزش و جوانان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باشد و نباید در بحث معیشت ورزشکاران مشکل داشته باشیم.

وی ادامه داد: ورزشکاران مازندرانی حاضر در مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۰ با کمترین امکانات توانستند رقبای خارجی خود را شکست دهند و وظیفه خود می دانیمبه معنای واقعی این دلاورمردان حمایت کنیم.

وی ادامه داد: نقص در قوانین در ارتباط با اشتغال ورزشکاران مدال آور پارالمپیکی و المپیکی وجود دارد که امیدواریم در آینده نزدیک این مشکلات برطرف شود.

نماینده مردم شهرستان های ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شرمنده ورزشکاران هستیم و از کوتاهی هایی که در حق دلاورمردانمان در حوزه ورزش کشور در سال های گذشته ایجاد شد، عذرخواهی می کنیم و با عزم ملی برای رفع این مشکلات تلاش خواهیم کرد.

مازندران علاوه بر حضور پررنگ و برجسته ورزشکاران در رقابت‌های المپیک، در ادوار مختلف پارالمپیک نیز طی دو دهه اخیر مدال‌های خوش‌رنگی را کسب کرد. ورزشکاران معلول این استان طی دو دهه اخیر در رشته‌های والیبال نشسته، وزنه‌برداری، فوتبال هفت نفره، جودو و تیر و کمان حضوری اثرگذار برای کاروان پارالمپیکی ایران داشتند.

نگاهی به عملکرد مازندرانی‌ها در ادوار مختلف پارالمپیک نشان می‌دهد که تا کنون ۱۸ مدال شامل ۱۰ مدال طلا و هشت مدال نقره پنج دوره اخیر این رقابت‌ها توسط ورزشکاران معلول مازندرانی وارد این استان شده است که از این تعداد سه مدال در رشته‌های انفرادی و ۱۵ مدال در رشته‌های گروهی به دست آمده است.

در رشته‌ والیبال نشسته رمضان صالحی با سه طلا و ۲ نقره، مجید لشکری با ۲ طلا و یک نقره، مرتضی مهرزاد با ۲ طلا و سعید ابراهیمی با یک طلا و ۲ نقره، پرافتخارترین چهره‌های مازندرانی ادوار مختلف پارالمپیک هستند. به عبارتی دیگر ۱۳ مدال پارالمپیکی مازندران توسط همین چهار والیبالیست به گنجینه افتخارات ورزشی مازندران افزوده شده است. محمد خراط و لطف‌الله جنگجو نیز در المپیک ریو ۲۰۱۶ دو مدال نقره با تیم فوتبال هفت نفره ایران کسب کردند. مدال طلای وزنه‌برداری پارالمپیک پکن ۲۰۰۸ توسط حمزه محمدی، مدال طلای محمدرضا خیرالله‌زاده در رشته جودو و مدال نقره رمضان بیابانی در رشته تیراندازی با کمان از پارالمپیک توکیو۲۰۲۰ نیز مدال‌های انفرادی پارالمپیکی مازندران هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل