خیرین بابلی 60 میلیارد تومان برای مدرسه‌سازی کمک کردند


خیرین بابلی 60 میلیارد تومان برای مدرسه‌سازی کمک کردند

ساری - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش بابل گفت که خیرین این شهرستان در ایام کرونایی و کمتر از 2 سال 60 میلیارد تومان در حوزه مدرسه سازی سرمایه‌گذاری کردند.

به گزارش ایرنا ، مهدی جایمند روز پنجشنبه در نشست خبری افزود : خیرین بابلی عملیات احداث ۱۸ مدرسه را در کمتر از دو سال اخیر آغاز کردند که هم اکنون بین ۷۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی ادامه داد : همچنین تفاهم نامه احداث ۲ مدرسه خیر ساز دیگر هم در حال نهایی شدن است که بعد از انجام اقدامات اداری عملیات اجرایی آنها تا قبل از پایان سال آغاز خواهد شد.

جایمند گفت : در سال جاری ۸۰۰ معلم بابلی بازنشسته شدند و این شهرستان تا سال ۱۴۰۳ با سونامی بازنشستگی معلمان مواجه خواهد شد.

وی آمار معلمان شاغل بابل را چهار هزار و ۷۰۰ نفر اعلام کرد و افزود که تا چهار سال دیگر ۷۵ درصد این معلمان بازنشسته خواهند شد.

او ادامه داد : برای سال تحصیلی جدید بیش از ۹۰ درصد از معلمان بابل تزریق هر دو دز واکسن کرونا را انجام داده اند و مشکلی برای حضور در کلاس های درس نخواهند داشت.

مدیر آموزش و پرورش بابل گفت : کرونا جان هفت نفر از معلمان شاغل شهرستان بابل را گرفته است که با تزریق واکسن کرونا روند ابتلای این قشر زحمت کش بشدت کاهش خواهد یافت.

وی با اظهار این که آموزش و پرورش بابل به عنوان بزرگترین مجموعه آموزشی در ایران بعد از اسلام شهر محسوب می شود که تاکنون افتخارات زیاد علمی و المپیکی کسب کرد ، افزود : در کنکور سال جاری شهرستان بابل در رتبه زیر سه هزار بعد از تهران و اصفهان در جایگاه سوم قرار گرفت و دانش آموزان این شهر ۳۷۵ نفر در آزمون المپیاد مرحله اول پذیرفته شدند.

بابل دارای ۵۰۰ مدرسه و ۸۵ هزار دانش آموز می باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس