نماینده مجلس: توجه به سواحل مکُران پیشرفت داخلی و فراملی را در پی دارد


نماینده مجلس: توجه به سواحل مکُران پیشرفت داخلی و فراملی را در پی دارد

چابهار - ایرنا - نماینده مردم شهرستانهای چابهار، نیکشهر، زرآباد، کنارک، قصرقند و دشتیاری در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به سواحل مکُران پیشرفت داخلی و فراملی را در پی دارد و باید از ظرفیت این گنج پنهان به خوبی استفاده شود.

به گزارش ایرنا، معین‌الدین سعیدی روز پنجشنبه در حاشیه آیین کلنگ زنی طرح آبرسانی طیس‌کوپان‌ها و بازدید از وضعیت زیرساختی روستاهای چابهار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعبیری که مقام معظم رهبری از پهنه سواحل مکران دارند "گنج پنهان" است اما این گنج تا چه زمانی باید پنهان باشد، تا چه زمانی باید ایران از ظرفیت های این گنج بی بهره باشد.

وی تاکید کرد: توجه به سواحل مکُران و تقویت این خطه، توسعه ملی و فرا ملی را به دنبال دارد .

این نماینده مجلس همچنین در خصوص اهمیت ساخت فرودگاه بین‌المللی چابهار و معطلی این طرح بیان داشت: به دلیل برخی موضوعاتی که بین نیروی هوایی و منطقه آزاد وجود داشت، متاسفانه این پروژه مدتی متوقف شده بود اما هفته گذشته جلسه‌ای در ستاد مشترک نیروهای مسلح در این خصوص برگزار شد.

وی تصریح کرد: باید حساسیت‌های نیروهای مسلح و نیروی هوایی برطرف شود، چیزی که مهم است امنیت کشور و این مردم عزیز است.

سعیدی گفت: در هر صورت با رعایت همه موارد امنیتی، این پروژه با در نظر گرفتن شرایط امنیتی تا یک ماه دیگر تعیین تکلیف می‌شود .

معلمان خریدخدمت، مظلوم‌ترین کارکنان کشور هستند

سعیدی همچنین تاکید کرد: در بین تمامی کارکان کشور، مظلوم‌ترینشان معلمان خریدخدمت هستند، به این دلیل که نوع و حجم کاری که دارند کاملا با نیروهای پیمانی و رسمی یکسان است اما هم وضعیت معیشتی و وضعیت منزلتی آنها به عنوان معلم به درستی دیده نشده است.

وی ادامه داد: قراردادی که قبلا توسط شرکت‌های قراردادی با معلمان منعقد می‌شد، شرم‌آور بود.

نماینده مجلس افزود: در دو حوزه تلاش کردیم، در بحث معلمان خرید خدمات با وزیر آموزش و پرورش صحبت کردیم و منجربه شیوه‌نامه‌ای شد که شرایط حقوق و بیمه آنها مقداری بهتر شود، اما با آنچه که باید باشد فاصله زیادی دارد، بنده پیگیر هستم و امید است که شرایط این افراد به زودی بهتر و بهتر شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما