عملیات اجرایی آبرسانی به 6 روستای چابهار آغاز شد


عملیات اجرایی آبرسانی به 6 روستای چابهار آغاز شد

چابهار - ایرنا - عملیات اجرایی آبرسانی به 6 مجتمع روستایی طیس‌کوپان چابهار به طول 8.3 کیلومتر خط انتقال و سرمایه‌گذاری 95 میلیارد ریال آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان روز پنجشنبه در آیین کلنگ‌زنی طرح انتقال آب آشامیدنی‌ ۶ روستای چابهار با حضور معین‌الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در خانه ملت، رحمدل بامری فرماندار، عادل عفتی فرماندار دشتیاری و جمعی از مسوولان اظهار داشت: مجتمع آبرسانی طیس‌کوپان شامل ۶ روستا با جمعیت تحت پوشش سه هزار و ۵۰۰ نفر (بر اساس سرشماری سال ۹۵) است و در طراحی و اجرای این پروژه جمعیت افق طرح تا هفت هزار نفر دیده شده است.

علیرضا قاسمی با بیان اینکه فاز یک این عملیات اجرای ۸.۳ کیلومتر خطوط انتقال برای رساندن آب به ابتدای روستا است افزود: خطوط انتقال با لوله‌هایی به قطر ۱۶۰ تا ۲۵۰ میلیمتر و با سرمایه‌گذاری ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: اعتبار این پروژه از محل اعتبارات ملی و استانی تامین می شود و مدت زمان اجرایی این پروژه ۸ ماه است.

مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان درباره سایر بخش‌های اجرایی این طرح افزود: این طرح ۳۵ کیلومتر شبکه توزیع، احداث یک باب مخزن ذخیره یکهزار متر مکعبی و یک ایستگاه پمپاژ را دربر می‌گیرد.

فرماندار چابهار نیز در این آیین اظهار داشت: امیدواریم این کلنگ‌زنی‌ مانند بیمارستان پلان و برخی طرح‌ها نشود و انشاالله که نخواهد بود و مجموعا از صبوری مردم این منطقه قدردانی می‌کنم.

رحمدل بامری گفت: بعد از ۴۲ سال نظام پر برکت جمهوری اسلامی، امروز با فاصله چهار کیلومتری شهر چابهار می‌گوییم که قرار است در اینجا آبرسانی شود و اکنون شرمنده مردم هستیم و می‌خواهیم کاستی‌ها را جبران کنیم.

وی ادامه داد: به زودی قرار است در بخش‌ها و نقاط دیگر چابهار، آبرسانی و در فرصت زمانی معین و مشخص انجام ‌شود.

فرماندار چابهار تاکید کرد: اگر قرار است آب‌شیرین‌کنی که ۵۰ هزار متر مکعب است به اینجا اضافه شود، باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن این کار انجام شود.

وی تصریح کرد: رییس جمهوری در چابهار از مناطقی دیدن کرد که تا کنون هیچ کسی به چنین جاهایی نرفته بود و این یعنی عزم مهم و اساسی برای رفع مشکلات وجود دارد و امیدواریم اتفاق‌های خوبی رقم بخورد.

چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان واقع شده است.

عملیات اجرایی آبرسانی به 6 روستای چابهار آغاز شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا