روسیه: محدودیت زمانی برای تشکیل دولت فراگیر در افغانستان نباید ایجاد شود


روسیه: محدودیت زمانی برای تشکیل دولت فراگیر در افغانستان نباید ایجاد شود

سرگی ورشینین معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که معتقد است نباید محدودیت زمانی برای تشکیل دولت فراگیر در افغانستان ایجاد شود.

به گزارش اسپوتنیک، سرگی ورشینین به خبرنگاران گفت: "من فکر می کنم که نباید محدودیت زمانی وجود داشته باشد. به نظر من درخواست ایجاد یک دولت فراگیر در افغانستان بسیار درست است و نمایندگان "طالبان"(گروه ممنوع در روسیه) در تماس های خود این موضوع را به ما می گویند. این بدان معناست که چنین دولتی باید منعکس کننده تمام نیروهای سیاسی و قومی موجود در افغانستان باشد تا بدین وسیله وضعیت کلی افغانستان از ثبات بیشتری برخوردار شود."

پیش از این بختیار خاکیموف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در سازمان همکاری شانگهای گفت که هم اکنون هیچ صحبتی از به رسمیت شناختن "طالبان" (گروه تروریستی ممنوع در روسیه) مطرح نیست، اما تماس ها با کابل برای کمک های سازنده به افغانستان لازم است.
بختیار خاکیموف در کنفرانس مطبوعاتی گفت: "واقعیت عینی امروز این است که آنچه ما جنبش "طالبان" می نامیم، بر سر قدرت است. در این مرحله ما در مورد به رسمیت شناختن صحبت نمی کنیم، بلکه ما در مورد برقراری ارتباط با کسانی که به قدرت رسیده اند با هدف مشارکت در گفتگوهای سازنده صحبت می کنیم، چرا که هدف اصلی همچنان کمک به روند حل و فصل مسائل افغانستان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رئیس‌جمهور وارد سمنان شد