اولین دوره کمپ شکل‌دهی مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر با معرفی منتخبان پایان یافت


اولین دوره کمپ شکل‌دهی مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر با معرفی منتخبان پایان یافت

گجت نیوز اولین دوره کمپ شکل‌دهی مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر که در اردیبهشت 1400 آغاز شده بود به پایان رسید و 5 تیم منتخب این دوره نیز معرفی شدند. مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر در اردیبهشت ماه سال جاری و همزمان با چهارمین سالگرد تاسیس خود و پس از تجربه برگزاری 13 دوره شتابدهی، نخستین دوره کمپ شکل‌دهی را برگزار... نوشته اولین دوره کمپ شکل‌دهی...

اولین دوره کمپ شکل‌دهی مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر که در اردیبهشت ۱۴۰۰ آغاز شده بود به پایان رسید و ۵ تیم منتخب این دوره نیز معرفی شدند.

مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر در اردیبهشت ماه سال جاری و همزمان با چهارمین سالگرد تاسیس خود و پس از تجربه برگزاری ۱۳ دوره شتابدهی، نخستین دوره کمپ شکل‌دهی را برگزار کرد. کمپ‌ شکل‌‌دهی در ۹ مرحله و با هدف توسعه مهارت‌های افراد در راه‌اندازی استارتاپ برگزار شد. به شرکت‌کنندگان در این دوره آموزش‌های متنوعی در زمینه‌ سبک زندگی کارآفرینان و فرهنگ‌ کارآفرینی، کار تیمی، چگونگی اعتبارسنجی ایده‌ها، نحوه شکل‌دهی ایده‌ها و تیم‌‌ها و استارت‌آپ‌ها ارائه شد تا در پایان دوره به کمک مهارت‌های کسب شده بتوانند تیم استارتاپی خود را تشکیل داده و برای ورود به دوره شتابدهی ارزیابی شوند.

اولین دوره کمپ شکل‌دهی مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر با معرفی منتخبان پایان یافت

بیش از ۸۶۰ نفر برای شرکت در این دوره ثبت‌نام کردند که پس از گذراندن وبینارهای آموزشی در آزمون‌ شرکت کردند. با برگزاری آزمون ۱۳۸ نفر به عنوان برگزیدگان مرحله اول وارد مرحله تیم‌سازی و شبکه‌سازی شدند. در این مرحله ۱۳۸ نفر در قالب‌ تیم‌های ۳۰ نفره ضمن حضور در جلسات متعددی برای پرورش ایده و تیم سازی اولیه وبینارهای آموزشی مختلفی در زمینه تشکیل تیم‌های استارتاپی و چگونگی نوشتن بوم مدل کسب‌وکار (business model canvas) را پشت‌ سر گذاشتند.

اولین دوره کمپ شکل‌دهی مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر با معرفی منتخبان پایان یافت

بیش از ۶۰ ایده در این مرحله ارائه و مورد بررسی دقیق قرار گرفت که به تشکیل ۱۸ تیم استارتاپی منجر شد. در این مرحله برای تیم‌های منتخب وبینارهای آموزشی مربوط به نحوه ارائه برگزار شد. در نهایت پس از بررسی‌های صورت گرفته ۱۰ تیم برای حضور در رویداد Pitch Day و ارائه ایده‌های خود انتخاب شدند.

مراحل کمپ شکل‌دهی به دلیل حفظ فاصله اجتماعی و پیشگیری از بیماری به شکل مجازی و آنلاین برگزار شد. برای رویداد Pitch Day اما ۱۰ تیم برگزیده با حضور در مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر ایده‌های خود را برای کارشناسان و داوران مرکز ارائه دادند.

۵ تیم منتخب کمپ شکل‌دهی مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر

پس از برگزاری این رویداد پنج تیم منتخب اولین دوره کمپ شکل‌دهی مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر شناخته و معرفی شدند که از این تعداد دو تیم در حوزه آموزش و دو تیم در حوزه سلامت و یک تیم در حوزه محیط زیست فعالیت می‌کند. بر این اساس تیم‌های اسکایتو (پلتفرم آنلاین خدماتی و آموزشی هوانوردی)، داروش (پلتفرم همراهی بیماران مبتلا به سرطان)، آل کر (خدمات پیشگیری و درمان سرطان)، تیمکا (پلتفرم یافتن هم‌بنیانگذار و تیم سازی)، تر و خشک جدا (پلتفرم جمع آوری، فرهنگ سازی و آموزش تفکیک زباله خشک) به عنوان استارتاپ‌های منتخب اولین دوره کمپ شکل‌دهی مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر مراحل شتابدهی یک‌ساله خود را آغاز می‌کنند. این تیم‌ها از مهرماه با استقرار در مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر از حمایت‌های این مرکز برخودار می‌شوند.

کمپ شکل‌دهی

یک استارتاپ در طول عمر خود از مراحل مختلفی می‌گذرد که اولین آن فرمیشن (Formation) یا مرحله شکل‌گیری است. در این مرحله، هسته اولیه استارتاپ که شامل ایده، تیم هم‌بنیانگذاران و مدل کسب‌وکار است شکل می‌گیرد. در کمپ شکل‌دهی مرکز فناوری سامسونگ امیرکبیر، بعد از آموزش مبانی راه‌اندازی کسب و کار از شرکت‌کنندگان تست غربالگری و تست «روحیه کارآفرینی» گرفته شد تا افراد متوجه شوند چقدر برای اینکه بنیان‌گذار یا هم بنیان‌گذار یک استارت‌آپ‌‌ باشند، متناسب هستند. علاوه بر آن به افرادی که علاقه‌مند بودند تا با حضور در یک تیم استارتاپی کسب تجربه یا فعالیت کنند، کمک شد تا تیم مورد نظر خود را پیدا کرده و به آن ملحق شوند.

مرکز فناوری

مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر همزمان با آغاز سال ۱۴۰۰ وارد پنجمین سال فعالیت خود شده است. این مرکز فروردین ماه سال ۹۶ با همکاری دو جانبه شرکت سامسونگ الکترونیکس و معاونت پژوهشی دانشگاه امیرکبیر تهران افتتاح شد.

در چهار سال گذشته مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر حدود ۷۶ استارتاپ را در مراحل سه‌گانه اعتبارسنجی ایده، توسعه محصول و جذب سرمایه خود پشتیبانی و حمایت کرده است. مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر ایده‌های نوآور و راهکارآفرین در حوزه‌های آموزش، آب، انرژی، بهداشت و سلامت و محیط‌زیست را حمایت و پشتیبانی می‌کند.

تیم‌های جذب شده در مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر از خدماتی همچون فضای کاری اشتراکی، حمایت مالی و تجهیزاتی، مشاوره و آموزش، معرفی به سرمایه‌گذاران معتبر و… برخوردار می‌شوند. تمامی مراحل حمایت مرکز فناوری سامسونگ از ایده‌ها و تیم‌های انتخابی رایگان بوده و در نهایت نیز این شرکت سهمی در مالکیت استارتاپ‌های مورد حمایت خود نخواهد داشت. این حمایت‌ها در قالب بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی سامسونگ در مقام یک شهروند حامی جامعه محل فعالیت این شرکت، انجام خواهد شد.

چهاردهمین دوره شتابدهی مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر به زودی آغاز می‌شود و تیم‌های استارتاپی می‌توانند ایده‌های خود را تا ۱۰ مهر ماه برای مرکز ارسال کنند. علاقه‌مندان به حضور در چهاردهمین دوره شتابدهی مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر می‌توانند به صفحه ویژه این دوره در وبسایت مرکز به نشانی www.samsung-aut-tech.com/cycle14 مراجعه کنند.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس