دستگاه های مسوول برای تسهیل ورود زائران اربعین به عراق تلاش کنند


دستگاه های مسوول برای تسهیل ورود زائران اربعین به عراق تلاش کنند

تهران- ایرنا- آیت الله دکتر ابراهیم رئیسی رییس جمهوری اسلامی ایران در جلسه ستاد ملی مقابله با کروناتاکید کرد: تمامی دستگاههای مسوول بالاخص وزارت کشور و وزارت راه موظفند به هر میزانی که دولت عراق اجازه ورود زائران حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام رامی دهد، تردد زائرین عزیز را تسهیل نمایند.

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی روز پنج شنبه پس از دریافت گزارش کمیته‌های تخصصی ستاد مقابله با کرونا درمورد اقدامات انجام شده در زمینه روند واکسیناسیون و مهار بیماری در کشور با اشاره به اهمیت توجه به بیماریابی با اجرای کامل طرح پایش شهید سلیمانی،تاکید کرد:تمامی دستگاههای مسوول بالاخص وزارت کشور و وزارت راه موظفند به هر میزانی که دولت عراق اجازه ورود زایران حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام را میدهد، تردد زایرین عزیز را تسهیل نمایند و نظارت کنند کمترین اجحافی در حق آنها صورت نگیرد.

رییس جمهوربا قدردانی از اقدامات انجام شده در جهت تامین واکسن و انجام واکسیناسیون، ایجاد شتاب مضاعف در روند واکسیناسیون گروه‌های مختلف شغلی را مورد تاکید قرار داد.

تقویت فرایند درمان سرپایی و آموزش همگانی برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و اعلام هشدارهای به موقع و لازم، در کنترل بیماری تاثیر فراوانی دارد.

رییس جمهور تاکید کرد: نظارت بر اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی و اعمال قانون و توجه به رعایت موارد بهداشتی در تمام مبادی ورودی کشور برای اتباع همه کشورها ضروری است.

دکتر رییسی همچنین بر تهیه نسخه جامع پیش بینی های پیشگیرانه برای مواجهه با موج های احتمالی آینده و گونه‌های جدید کرونا با تعیین وظایف همه دستگاه‌ها تاکید کرد.

آیت الله رییسی تصریح کرد: اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع درباره تصمیمات اتخاذ شده برای بازگشایی مدارس باید مورد توجه ویژه مسئولین ذیربط قرار بگیرد.

در این جلسه پیشنهادات ناظر به کاهش محدودیت ها و جایگزین نمودن محدودیت‌های هوشمند بجای تعطیلات برای گروه‌های مختلف شغلی مطرح و مقرر شد این پیشنهادات در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا مورد بررسی قرار گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا