ضرورت اشتغال 80 درصدی زندانیان


ضرورت اشتغال 80 درصدی زندانیان

تهران- ایرنا- مدیرکل زندان‌های استان تهران بر ضرورت اشتغال 80 درصدی زندانیان در سایه همکاری با بنیاد تعاون زندانیان کشور تاکید کرد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از سازمان زندانهای استان تهران، علی رستمی در جلسه توسعه همکاری مشترک اداره کل زندان های استان تهران و بنیاد تعاون زندانیان افزود: افراد نیکوکار در بخش های خصوصی می توانند با استخدام زندانیان، هم در مسیر اصلاح و تربیت به ما کمک کنند و هم خانواده زندانی درآمد معیشتی کافی به دست آورد، توسعه همکاری بین زندان های تهران و بنیاد تعاون تعاملی دوسویه است که هم هدف اشتغال ۸۰ درصدی زندانیان را محقق می کند و هم با حضور آن ها در جامعه و تحت نظارت پس از پایان دوران محکومیت درصد جامعه پذیرای آنان بالاتر می رود.

وی با اشاره به اینکه اشتغال زمینه ساز بازگشت سالم زندانیان به جامعه است، گفت: دستگاه قضایی در خصوص نظام نیمه آزادی و صدور احکام رای باز با این اداره کل تعامل خوبی دارد.

رستمی اظهار داشت: مراجع عالی قضایی استان به طور مرتب از زندان های تهران بازدید می کنند و دستگاه قضایی در خصوص نظام نیمه آزادی و صدور احکام رای باز تعامل خوبی با این مجموعه دارد و از اشتغال زندانیان استقبال می کنند و اشتغال زمینه ساز بازگشت سالم زندانیان به جامعه است و تلاش می کنیم آنان در مجموعه های کارگاهی و صنعتی بخش خصوصی مشغول بکار شوند.

در ادامه جلسه معاون بنیاد تعاون زندانیان کشور نیز ضمن گرامیداشت یاد شهدای جاودانه هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: هدف این بنیاد به عنوان یک همکار و همراه در کنار سازمان زندان ها، پیشبرد اهداف اشتغال و حرفه آموزی است.

جبار باقری افزود: تکلیف اصلی بنیاد تعاون، اشتغال زندانیان است و در این مسیر، با برنامه ریزی نوین بر اساس اطلاعات و آمار بروز زندان ها پیش می رویم و زندانیانی که در نظام نیمه آزادی یا رای باز خارج از زندان کار می کنند ابتدا باید افرادی علاقمند به کسب حلال بوده، مخل نظم یک مجموعه کارگاهی نشوند.

باقری ادامه داد: در مرحله دوم، باید محل کار زندانی به محل اقامتش نزدیک باشد تا متحمل هزینه رفت و آمد نشود و بیشتر فرصت حضور در کنار خانواده داشته باشد، بخش های خصوصی هم در داخل زندان ها و هم سطح شهر و تمام مناطق تهران می توانند کارگاه های تولیدی و صنعتی تجهیز و زندانیان را وارد بازار کسب و کار کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سقوط اتوبوس از روی پل در آفریقای جنوبی قربانی گرفت