طرح یادمان شهدای گمنام تکاب رونمایی‌شد


طرح یادمان شهدای گمنام تکاب رونمایی‌شد

مهاباد- ایرنا- طرح یادمان شهدای گمنام تکاب به‌مناسبت هفته دفاع مقدس باحضور اقشار مختلف مردم و مسوولان در بوستان ملّت این شهر افتتاح و رونمایی 8شد.

نماینده مردم شاهیندژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی عصر روز پنج‌شنبه در آیین رونمایی از طرح یادمان شهدای گمنام و یادواره ۴۵۳ شهید تکاب با بیان اینکه امنیت پایدار کشور مرهون رشادت‌های شهداست گفت: فرماندهان جنگ تحمیلی در طول هشت سال نبرد با دشمن، همواره جلوتر از نیروهای خود بودند و بسیاری از شهدا از فرماندهان عملیات‌ها هستند.
حسن همتی افزود: میدان دادن به جوان‌ها و قرار داشتن فرماندهان در خط مقدم جبهه و اتحاد اقوام و مذاهب در جنگ تحمیلی سه ویژگی برجسته دفاع مقدس بود که معادلات دشمن را برهم زد.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس همه اقشار مردم و اقوام مختلف کشور در یک صف تحت فرمان امام خمینی(ره) در دفاع از کشور قرار گرفتند، اظهار داشت: وظیفه ما به عنوان مسوولان کشور بعد از جنگ تحمیلی الگو قراردادن آرمان‌های دفاع مقدس از جمله جوان‌گرایی در سطوح مختلف مدیریتی است.
نماینده مردم شاهیندژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گرایش مردم به فلسفه عاشورا روز به روز بیشتر می‌شود بیان کرد: امنیت و آسایش جامعه به برکت این شهدای گمنام است که درواقع جاودانه شده اند.
همتی ادامه ‌داد: حفاظت از آرمان‌های دفاع مقدس و صیانت از خون شهدا یک تکلیف برای مسوولان است تا به این طریق با حفظ و تقویت نظام راه و آرمان شهدا را ادامه داد.
امام‌جمعه تکاب نیز در این مراسم با تبریک هفته دفاع مقدس با بیان اینکه رشادت‌ها و فضایل شهدا باید بازگویی شود افزود: طراحی و اجرای عملیات‌های دوران دفاع مقدس بزرگترین ارتش‌های جهان و کشورهایی که در پشتیبانی از صدام صف‌آرایی کرده بودند، را متحیر کرد.
حجت الاسلام علی رحیمی افزود: شهید ابراهیم همت به عنوان سید الشهدای دفاع مقدس عملیات خیبر را به گونه‌ای طراحی و اجرا کرد که استراتژی راهبردی عراق تغییر کرده و دشمن عقب نشینی و از حالت هجومی به دفاع چند لایه با کمک سایر کشورها پناه برد.
وی با تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی بیان کرد: رزمندگان اسلام قیام عاشورا را سرلوحه قرار دادند و در مسیر سیدالشهدا (ع) حرکت کردند.
طرح یادمان شهدای گمنام تکاب با هفت میلیارد ریال هزینه توسط شهرداری و ناحیه مقاومت بسیج سپاه تکاب احداث شده‌است.
پیکر مطهر ۲ شهید گمنام در مرداد ماه سال ۱۳۹۵ در بوستان ملت تکاب تشییع و تدفین شد؛ تکاب در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و در دوران دفاع مقدس یکی از مناطق عملیاتی مبارزه با اشرار و گروهک‌های ضد انقلاب بود که ۴۵۳ نفر از رزمندگان این شهرستان در جبهه‌های جنوب و غرب به فیض عظیم شهادت نائل گشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق