غیراستاندارد بودن 100 مدرسه بابل برای آموزش حضوری


غیراستاندارد بودن 100 مدرسه بابل برای آموزش حضوری

مدیر آموزش و پرورش بابل گفت: 100 مدرسه بابل استاندارد لازم برای امکان آموزش حضوری ندارند.

مهدی جایمند عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با تسلیت اربعین حسینی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: ستاد پروژه مهر شهرستان بابل با شعار مهرشاداب، سلامت روان و ارتقای یادگیری کارگروه ۹ گانه ای در راستای اهداف سازمان تشکیل داد.

وی با اشاره به اینکه تا دوسال آینده با سونامی بازنشستگان مواجه خواهیم بود، تصریح کرد: ۸۰۰ نفر از همکاران آموزش و پروش ما در سال جاری بازنشسته می شوند که این امر مهم ترین چالش آموزش و پرورش تا سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

مدیر آموزش و پرورش بابل با اعلام این خبر که ۱۰۰ مدرسه بابل استاندارد لازم برای امکان آموزش حضوری ندارند، خاطرنشان کرد: در حوزه تجهیز و تعمیر مراکز آموزشی با کمبود جدی مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه توسعه کشور در گرو پردازش به هنرستان ها است، افزود: ما استادنداردهای حداقلی را برای تربیت نیروهای متخصص داریم.

جایمند از وجود ۳۲ پروژه ملی و استانی در بابل خبر داد وگفت: تا کنون ۱۸ پروژه خیرساز داریم و بیش از ۶۰ میلیارد تومان مردم این شهر برای ساخت مدرسه مشارکت کردند.

وی با اشاره به اینکه رویکرد آموزش و پرورش تنها در توجه به روبکرد سخت افزاری و ساخت مدرسه نیست گفت: این شهر ظرفیت نخبگان اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بی شماری دارد.

جایمند از فعالیت و همکاری ۵۰ مدیر در حوزه ابتدایی و ۳۴ مدیر درآموزش متوسطه در شهرستان بابل خبر داد و اظهار کرد: توجه به بهداشت و سلامت همکاران و دانش آموزان در حوزه تعلیم وتربیت از مهم ترین برنامه های ما در شرایط بیماری کووید ۱۹ است که تا کنون موفق شدیم در دوز اول ۴۷۰۰ نفر از همکاران و در دوز دوم چهار هزار همکار را واکسیناسیون کنیم که ۹۰ درصد را شامل می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بابل، خاطرنشان کرد: برای مهرماه برگزاری کلاس‌های زیر ۱۵ نفر ما حضوری و تا ۳۰ نفر به دو گروه تقسیم می‌شود و مدارسی که ۳۰۰ دانش‌آموز داشته باشند باید بعد از ارزیابی با رعایت پروتکل بهداشتی سختگیرانه شرایط حضوری را فراهم کنند.

مدیرآموزش و پرورش بابل گفت:تا کنون ۱۲هزار نفر از دانش آموزان بابلی در مسابقات فرهنگی، هنری، ورزشی شرکت داشتند که رتبه نخست استان را به خود اختصاص دادند.

وی ادامه داد: در آموزش ابتدایی ۴۵ هزار دانش آموز در حوزه دبستانی و ۶ هزار دانش آموز در پیش دبستانی در شهر بابل مشغول تعلیم و تربیت هستند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بابل، افزود: ۲۱ هزار دانش‌آموز در دبستان و ۶ هزار دانش آموز پیش‌ دبستانی در ۱۰۷ مدرسه غیر انتفاعی در حال تعلیم و تربیت هستند.

جایمند با اعلام این خبر که شهرستان بابل بعد از تهران و اصفهان رتبه سوم را در کنکور کسب کرد، یادآور شد: از بین ۵۰ منطقه کشور در کسب رتبه زیر سه هزار در سال ۹۹ بابل رتبه ۱۱ را کسب کرد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین ۳۷۵ نفر از دانش اموزان بابلی در آزمون المپیاد در ۱۲ رشته مختلف در مرحله اول در جشنواره و المپیاد نانو وملی پذیرفته شدند.

مدیر آموزش و پرورش بابل خروج بهترین معلمان از دوره آموزش را یکی از مشکلات بزرگ برشمرد و ادامه داد:این امر معضل بزرگی برای حوزه آموزش علوم انسانی حتی در سطح ملی است.

وی کمبود تجهیزات و اعتبارات همچنین فرسودگی مراکز آموزشی را از مشکلات مهم اداره آموزش و پرورش بابل برشمرد و گفت: ۷۳مدرسه تخریبی در بابل داریم که اعتبارات قطره چکانی که به این شهرستان تعلق میگیرد در مرحله تخصیص محقق نمیشود.

مدیرآموزش و پرورش بابل با اشاره به اینکه چهار هزارو هشتصد نیروی شاغل در بدنه آموزش و پرورش بابل داریم که ۷۵ درصد آنها تا سال ۱۴۰۳ بازنشسته می شوند گفت: هشتصد نفر از همکاران ما امسال بازنشسته می‌شوند و برای ۵۰۳ نفر پرونده تشکیل و به سازمان بازنشستگی تحویل داده شد و ۲۸۰ نفر نیروی تعیین تکلیف و نیروی تربیت معلم و ماده ۲۸تامین شد تعدادی هم نقل و انتقال داریم.

وی افزود: کل اعتبار شهرستان بابل در حوزه تجهیزات در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان بابل ۳۰۰ میلیون تومان بوده، این در حالیست که ۴۹ درصد کلاس‌های شهرستان بابل استاندارد نیست.

جایمند از اخذ سند قانونی برای ۳۳۰ مدرسه بابل خبر داد و گفت بزودی برای همه املاک آموزش و پرورش اقدامات لازم برای اخذ سند انجام می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش بابل از وجود ۱۰ هزار نفر بیسواد در بابل خبر داد و تصریح کرد: وجود ۱۰ هزار افراد بیسواد در رده سنی بین ۱۰ تا ۴۹ سال برای شهرستان فرهیخته بابل شایسته نیست.

وی افزود: انتظار میرود ائمه جمعه، اعضای شورای پشتیبانی، بخشداران، دهیاران واصحاب رسانه در رفع این معضل فرهنگی کمک کار آموزش و پرورش در حوزه اطلاع رسانی باشند.

جایمند با اشاره به اینکه ۱۰۰۰ نفر تحت پوشش حضوری و غیر حضوری نهضت سوادآموزی شهرستان قرار دارند، یادآور شد: حجم بیسوادی مطلق تحت پوشش ما شامل ۲۳۵ نفر، در حوزه انتقال ۱۱۰ نفر و دوره تحکیم ۲۰۰ نفر است.

وی با تقدیر از حضور خیرین در حوزه آموزش با اعلام این خبرکه ۲۰تبلت با اعتبار ۵۰میلیون تومن توسط خیری به دانش آموزان اهدا شد گفت: در سال تحصیلی گذشته جمعا ۷۵۰ تبلت در اختیار دانش آموزان قرار گرفت و در این راستا ۳۰۰۰ نفر برای دریافت مبلغ دو میلیون تومان به بانک ها معرفی شدند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کودکان قربانیان قلدری اینترنتی