فرهنگ دفاع مقدس راه‌حل مشکلات امروز است


فرهنگ دفاع مقدس راه‌حل مشکلات امروز است

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: بدانیم که راه‌حل مشکلات امروز کشور همان فرهنگ دفاع مقدس یعنی بصیرت، استقامت، ولایتمداری و در صحنه بودن است.

سرهنگ پاسدار رضا هزاری روز پنجشنبه در آیین غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای بیرجند که با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، فرماندهان نظامی و انتظامی در دومین روز هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: دوران دفاع مقدس سرچشمه هویت فرهنگی ایران اسلامی است و شهدا پرچمداران این دوران با ارزش هستند.

وی گفت: عاشورا و دوران دفاع مقدس هر دو دارای اهداف، آرمان‌ها و برنامه‌های مشترکی هستند و اگر روز عاشورا تجلی ولایت‌مداری و بصیرت دینی را می‌بینیم این موضوع را در دوران دفاع مقدس هم دیدیم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی ادامه داد: ولایت‌مداری و بصیرت در عاشورا دوباره در تاریخ و در دوران دفاع مقدس با رشادت شهیدان و رزمندگان ما تکرار شد؛ دفاع مقدس و حوادث آن به ما نشان داده آنچه آمریکایی و اروپایی به عنوان عقیده و هدف خود می‌خواهند به ما تحمیل کنند، تحمیل‌ناپذیر است.

وی گفت: اگرچه در دوران دفاع مقدس دچار رنج و الم شدیم و نزدیک ۲۲۰ هزار شهید، ۵۷۰ هزار جانبار و ۴۴ هزار آزاده را تقدیم کردیم اما شهدا و ایثارگران به ما آموختند که این هزینه‌ها قطعا آورده‌هایی داشته است و اگر ما دچار رنج و الم شدیم امروز با قدرت خود دشمن را هم به رنج و الم کشانده‌ایم.

سرهنگ هزاری افزود: هرچند در دوران دفاع مقدس صدام ۲ بلوک شرق و غرب را در مواجهه با ایران و به نفع خودش به یک تفاهم مشترک رساند اما رزمندگان ما نشان دادند قدرتی را در مقابل خودشان جز قدرت الهی به رسمیت نمی‌شناسند.

وی بیان کرد: در دوران معاصر دولتمردان آمریکا با تغییر در جهان به دنبال اهداف خود در منطقه بودند که نه تنها به اهداف خود نرسیدند، بلکه قدرت و هیمنه پوشالی آنان بیش از گذشته دچار خدشه شد و خودشان هم به این موضوع معترف هستند.

این مقام نظامی گفت: سران آمریکایی نتوانستند از منجلابی که در چند سال اخیر به وجود آورند، خود را نجات دهند که نتیجه آن در منطقه غرب آسیا نمایشگاه متنوع و رنگارنگی از شکست آمریکا پیش رو ماست و آخرین آن هم اخراج مفتضحانه از افغانستان و رساندن کشتی‌های سوخت‌کش ایرانی به لبنان است.

وی ادامه داد: حوادث سوریه، لبنان، عراق و یمن و منطقه را ببینید، همه نشان می‌دهد که نه ایران، کشور دوران شروع دفاع مقدس است و نه آمریکای کارتر آن روز با آمریکای کرک و پر ریخته ترامپ و بایدن امروز قابل مقایسه است.

سرهنگ هزاری گفت: آمریکا و دشمنان در آغاز جنگ تحمیلی نگران ورود سیم خاردار به کشور ما بودند اما امروز نگران صادرات موشک‌های نقطه‌زن به سراسر جبهه مقاومت و دنیا هستند، نه سپاه ما قابل مقایسه با دوران دفاع مقدس است و نه ارتش ما که عمق استراتژیک خود را در دریای دور تعریف کرده، قابل مقایسه با آن دوران است.

وی افزود: اگر روزی آمریکایی‌ها نگران تعطیلی سفارت خود در ایران بودند، امروز نگران عمق استراتژیک خود در منطقه هستند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه دوران دفاع مقدس با همه دستاوردهایش ممکن است دچار تحریف شود گفت: با تبیین و بیان درست دستاوردها و کرامات شهدا نباید بگذاریم که این سرچشمه فرهنگی دچار تحریف شود.

وی تصریح کرد: دریای بزرگ و عمیق دفاع مقدس و این اقیانوس بیکران پر است از گنج‌هایی که باید استخراج و به نسل جوان منتقل شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر بهار + مجموعه اشعار بلند، کوتاه، دو بیتی و شعر نو از شاعران مختلف با موضوع بهار