نماینده مجلس: جامعه اسلامی از واقعیت قرآن فاصله گرفته است


نماینده مجلس: جامعه اسلامی از واقعیت قرآن فاصله گرفته است

کرمان- ایرنا- نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی گفت: جامعه اسلامی به علت فاصله گرفتن از واقعیت قرآن، سبک زندگی و علوم اهل بیت (ع) متحمل خسارت های جبران ناپذیری شده است.

به گزارش ایرنا شهباز حسن پور روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از حافظان قرآن و نیز خیرانی که یک واحد ساختمانی نوساز خود را وقف مرکز قرآنی در سیرجان کردند اظهارداشت: امت اسلامی آن‌گونه که شایسته‌ است برای استفاده از این میراث عظیم از خود همت نشان دهد و به واقعیت قرآن توجه و عمل شود.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی گفت: قرآن کریم بزرگ‌ترین هدیه الهی برای انسان‌ها و گرانبهاترین میراث پیامبر(ص) برای مسلمین محسوب می‌شود، اما امت اسلامی آن‌گونه که شایسته‌ است برای استفاده از این میراث عظیم از خود همت نشان نداده که باید در نظام اسلامی جبران کنیم .

حجت الاسلام سید محمود حسینی امام جمعه سیرجان نیز گفت: در تلاطم این روزگار که با بیماری و مشکلات اقتصادی عجین شده برای آرامش یافتن به قرآن نیازمندیم و همه باید این مهم را تجربه کنند و جامعه قرآنی برای این مدال افتخار بر خود ببالد .

وی تقویت زیرساختهای قرآنی در شهرستان را خواستار شد افزود: در این زمینه همه تشکل های مردمی و خیران باید دست به کار شوند که قرآن بهترین آموزش و علم برای نسل بشر محسوب می‌شود؛ جامعه امروزی بسیار نیازمند ادب آموزی در این مکتب است و جامعه‌ای که با قرآن فاصله دارد قطعا آرامش روحی و روانی ندارد.

به گزارش ایرنا مریم و عشرت محیاپور، دو خواهر خیر، همزمان با هفته دفاع مقدس ساختمان نوساز مسکونی خود را به ارزش بیش از ۳۰ میلیارد ریال به مرکز قرآنی جامعه النور سیرجان اهدا و وقف کردند.

اعظم خدامی مدیر مرکز قرآنی جامعه النور سیرجان در این زمینه گفت: این ساختمان ۲۰۰ مترمربع مساحت و ۱۰۰ متر مربع زیربنا دارد.

وی افزود: این دو خواهر خیر قرآنی وقف خود را با هدف باقیات و صالحات به والدین مرحومشان آقای جلال محیاپور و خانم نصرت آذر نیوه اهدا کردند.

مرکز قرآنی شماره یک جامعه النور سیرجان برای بیش از ۲۰۰ نفر از جوانان و نوجوانان دوره های آموزشی حفظ برگزار می کند.

در این مراسم همچنین از ۱۰۳حافظ ۳ تا ۳۰ جزء قرآن کریم و دیگر قرآن آموزان مرکز جامعه النور سیرجان تجلیل شد.

ساختمان مرکز شماره یک جامعه النور سیرجان نیز سال ۱۳۹۳ توسط خیر قرآنی، رسول مراد پور به این مرکز قرآنی اهدا شد.

زمین موسسه قرآنی و کتابخانه جامعه النور سیرجان توسط حاجیه زهرا اسدی زیدابادی، اکبراسدی زیدابادی و محمد زیدابادی اهدا شده است؛ احداث ساختمان نیز باسرمایه گذاری رسول مرادپور و همت مهندس محسن زیدابادی از سال۹۰ آغاز شد و خردادماه سال ۱۳۹۳ به بهره برداری رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همسر عروسکی محمدرضا رهبری بازیگر سریال سیب ممنوعه / همسر شیکش رو دست همه زد !