مدیران استان یزد با 700 فرزند شهید دیدار و گفت و گو کردند


مدیران استان یزد با 700 فرزند شهید دیدار و گفت و گو کردند

یزد- ایرنا- همزمان با دومین روز از هفته دفاع مقدس جمعی از مسئولان نظامی و اجرایی در 90 گروه با 700 فرزند شهید استان یزد در شهرها و روستاها دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش ایرنا، مسئولان در ۱۱ شهرستان استان با حضور در منزل شهیدان و تبریک هفته دفاع مقدس به نقش ایثار و فداکاری شهدا، صبر و مقاومت خانوده‌های معزز ایثارگران قدردانی کردند.

در این آیین سرهنگ حسین زارع کمالی جانشین فرمانده سپاه الغدیر یزد گفت: گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و ترویج فرهنگ مقاومت یکی از رسالت های مهم ملی و دینی مسئولان است .

همچنین سرتیپ عباسعلی بهدانی‌فرد فرمانده انتظامی استان یزد با بیان اینکه تجلیل از خانواده های شهدا و جانبازان را وظیفه خود می‌دانیم، گفت: در نیروی انتظامی هر هفته سرکشی از خانواده شهدا در دستور کار است.

دیدار با فرزند شهید عبدالحسین قدسیان که سال ۱۳۶۳ در عملیات بیت‌المقدس به شهادت رسید و دیدار با فرزند شهید محمود فلاحتی که ۱۵ روز پیش از امضای قطعنامه صلح در سال ۱۳۶۷ شهید شد از جمله دیدارهای امروز بود.

همچنین جمعی از مسئولان و نیروهای نظامی و انتظامی عصر امروز با حضور بر تربت پاک هشت شهید گمنام در حسینیه امیرچقماق به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کردند.

هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریورماه آغاز شد و بر اساس آمارهای موجود پنج میلیون نفر روز از مردم ایران در جنگ تحمیلی شرکت کردند که از این تعداد ۲۲۰ هزار نفر به شهادت رسیدند، از میان شهدای جنگ تحمیلی، ۱۶ هزار نفر در بمباران مناطق مسکونی و بقیه در جبهه های نبرد حق علیه باطل به شهادت رسیدند.

در دفاع مقدس در مجموع ۸۵ هزار نیروی بسیجی ، ۴۸ هزار نفر از نیروهای ارتش ، ۳۳ هزار دانش آموز و سه هزار و ۵۰۰ دانشجو شهید شدند و ۸۸ نفر از مسیحیان، ۱۸ تن از کلیمیان و ۹ نفر از پیروان آیین زرتشتی در دفاع از خاک میهن خود شهید شدند و ۲ هزار تبعه غیرایرانی نیز با حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل در مقابل عراق به شهادت رسیدند.

از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت استان ۳۲۰ هزار تن به عنوان نیروهای بسیجی در اقشار مختلف سازماندهی شدند و یزد چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است..

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022