حضور بالگرد عملیات اطفای حریق جنگل‌های کردکوی را شتاب می‌دهد


حضور بالگرد عملیات اطفای حریق جنگل‌های کردکوی را شتاب می‌دهد

گرگان -ایرنا - فرماندار کردکوی با اشاره به فراهم بودن نیروی پشتیبان و ادوات تکمیلی برای انتقال به مناطق جنگلی دچار آتش سوزی این شهرستان گفت: از بامداد فردا جمعه با مشارکت یک فروند بالگرد، عملیات اطفا حریق شتاب بیشتری می گیرد.

ابراهیم قدمنان پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت : حوالی ظهر امروز شاهد وقوع 2 فقره حریق در عرصه های جنگلی روستاهای یانه سر و رادکان این بوده ایم .

وی افزود : با وجود تلاش شبانه روزی ماموران عملیاتی آتش سوزی روستای رادکان به سمت منطقه درازنو گسترش یافته است.

وی با تکذیب سرایت آتش به منطقه حفاظت شده جهان نما خاطرنشان کرد :‌ هم اکنون خطری این منطقه حفاظت شده جنگلی را تهدید نمی کند.

به گزارش ایرنا ، برخی شبکه های اجتماعی گلستان از سرایت آتش سوزی به سوی منطقه حفاظت شده جهان نما خبر داده بودند.

برخی منابع محلی به خبرنگار ایرنا گفتند که وسعت حریق در محدوده روستاهای یانه سر ، رادکان و دراز نوی این شهرستان غرب استان گلستان به مرز ۱۰۰ هکتار رسیده است .

مدیرکل منابع طبیعی استان گلستان عصر امروز به ایرنا گفت که تاکنون بیش از ۱۰۰ نیروی عملیاتی برای مهار آتش‌سوزی در ۲ نقطه از جنگل‌های کردکوی وارد منطقه شدند و تزریق نیرو و امکانات کماکان ادامه دارد.

عبدالرحیم لطفی ادامه داد: در محدوده روستای رادکان کردکوی هم آتش سوزی اتفاق افتاد که گونه های درختچه‌ای و پهن برگ شامل ممرز و گونه های زیر اشکوب فوربی و علفی دچار خسارت شد.

مدیرکل منابع طبیعی گلستان بیان کرد: جنگلبانان شهرهای گمیشان بندرترکمن بندرگز، کردکوی و گرگان به محل حادثه اعزام شدند و تزریق نیروی انسانی و امکانات تا زمان مهار کامل آتش‌سوزی ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به آماده بودن نیرو و تجهیزات بیشتر برای اعزام به مناطق آتش سوزی گفت که به علت مه شدید و کاهش شدید شعاع دید امکان پرواز بالگرد به مناطق آتش در عصر امروز ۵شنبه میسر نشد.

به گفته وی جابجایی و انتقال نیرو و تجهیزات از طریق مسیر زمینی همچنان ادامه دارد .

مدیرکل منابع طبیعی گلستان گفت: وزش باد شدید در منطقه بر گستره آتش افزوده و تلاش برای خاموش کردن آن ادامه دارد.

گلستان ۴۵۲ هزار هکتار عرصه جنگلی و ۸۶۲ هزار هکتار عرصه مرتعی دارد که جزو مناطق پرخطر از نظر وقوع آتش سوزی هستند و گردشگران، دامداران و حاشیه‌نشینان جنگل‌ها و مراتع نقش بسزایی در حفظ و نگهداری این نعمت خدادادی دارند.

خشکسالی های امسال موجب شد تا ریسک وقوع حریق در زیستگاه های استان افزایش یابد.

هواشناسی گلستان روز گذشته با اعلام افزایش دما، نسبت به احتمال آتش‌سوزی در جنگل‌های هیرکانی هشدار داده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناسی داوری دیدار صنعت نفت آبادان و پرسپولیس