چند خبر کوتاه از استان گلستان


چند خبر کوتاه از استان گلستان

گنبدکاووس - ایرنا - دعوت سه بازیکن و یک مربی از گنبدکاووس به اردوی تیم ملی والیبال نشسته مردان و زنان، بهره‌برداری از 98 هزار هکتار طرح زهکشی و بیشتر شدن شمار بیماران کرونایی بستری در گلستان و معرفی سه رقم جدید پنبه از مهمترین اخبار کوتاه امروز پنجشنبه اول مهر این استان شمالی است.

به گزارش اداره کل ورزش و جوانان گلستان، محمد نعمتی، جمال نظری و زهرا دانایی طوس سه ورزشکار به‌همراه فرشید عاشوری سرپرست اردوی مردان از گنبدکاووس در لیست دعوت شدگان به تیم‌های ملی والیبال نشسته مردان و زنان قرار گرفت.

این ورزشکاران خود را برای شرکت در مسابقات آسیا و اقیانوسیه آبان ماه امسال به میزبانی کیش آماده می‌کنند.

**

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی گلستان گفت که از ۲۸۰ هزار هکتار طرح زهکشی استان تا کنون ۹۸ هزار هکتار آن هزینه چهار هزار و ۵۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

سیدمحسن کیا الحسینی افزود: هم اکنون طرح‌ زهکشی ۵۰ هزار هکتار اراضی گرگانرود و قره سو با پیشرفت فیزیکی حدود ۴۰ درصد در حال اجراست که ۲۰ هزار هکتار آن آماده بهره برداری است و طرح زهکشی اراضی جنوب این استان نیز در سطح ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: مدیریت آب و خاک سازمان جهادکشاورزی گلستان ۲ طرح دیگر شامل شبکه زهکشی زیر زمینی سد بوستان در سطح ۲ هزار هکتار با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال و شبکه زهکشی زیر زمینی شهرستان آزادشهر در سطح ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار را با اعتباری بالغ بر ۶۱۰ میلیارد ریال به مناقصه گذاشت که با انتخاب پیمانکار در مرحله تجهیز کارگاه و آغاز عملیات اجرایی قرار دارند.

**

فرماندار کلاله در جلسه بررسی مشکلات گازرسانی به مناطق محروم و فاقد گاز این شهرستان که باحضور مدیر عامل شرکت گاز استان گلستان و رضا آریانپور نماینده مردم چهار شهرستان مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی، گفت: شهرک انتظامی کلاله بعد از ۱۸ سال با پیگیری مسوولان از نعمت گاز بهره‌مند شد.

محمد ابراهیمی تودرواری افزود: ۹ روستای کلاله از جمله چالجه، قویجق، قره آقاچ، گچی سو پایین و بالا، اوقچی کوچک و بزرگ فاقد گاز هستند که باید در این روستاها هم گاز رسانی انجام شود.

وی خواستار تسریع در گازرسانی به روستای یل چشمه شد تا ۲۰ خانوار این روستا نیز در فصل سرما از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

**

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان گفت: هم اکنون ۳۸۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند که تعداد آنان در مقایسه با دیروز ۲ نفر بیشتر شده است.

عبدالرضا فاضل اظهارداشت: ۷۲ بیمار کرونایی تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند که حال ۳۶ نفر از آنان مساعد نیست.

وی افزود: بر اساس آخرین رنگ بندی رسمی کشور، در حال حاضر در استان گلستان وضعیت گرگان، علی آبادکتول و گالیکش نارنجی، رامیان و بندرترکمن آبی و بقیه شهرستان‌ها زرد است.

دکتر فاضل با اشاره به روند سریع و بدون وقفه واکسیناسیون در گلستان، گفت: مجموع تزریقات نوبت اول و دوم واکسن کرونا در استان به بیش از یک میلیون و ۳۰هزار دُز رسیده است.

**

معاون وزیر راه و شهرسازی از افزایش چهار برابری سهم مسکن از کل تسهیلات بانکی خبر داد و گفت که در حوزه تامین مالی هم در قانون جهش تولید و هم بودجه ۱۴۰۰ سهم مناسبی برای عرضه مسکن پیش بینی شده است.

حبیب الله طاهرخانی در سفر به گرگان افزود: در سال‌های قبل سهم مسکن از کل تسهیلات اعطایی بانکی، فقط پنج درصد بود که با سیاستگذاری‌های جدید به حدود ۲۰ درصد رسیده است.

وی تاکید کرد: با این افزایش، دسترسی مردم به تسهیلات بانکی بیشتر می‌شود و فعالیت بخش خصوصی رونق می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید همچنین اضافه کرد که مکان یابی و تامین زمین برای عرضه گسترده با لحاظ کردن همه شرایط اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی در حال انجام است.

طاهرخانی ادامه داد: سیاست الحاق به شهرها و همچنین توسعه درونی شهرها در قالب بافت‌های فرسوده نیز در دستور کار قرار دارد.

**

سرپرست شهرداری گنبد کاووس در مراسم تحویل ۱۲ دستگاه تاکسی جدید جایگزین خودروهای فرسوده به ناوگان تاکسیرانی این شهر گفت که ناوگان حمل و نقل عمومی باید خدماتی امن و ایمن به شهروندان ارائه کند.

سیدعلی‌اصغر موسوی افزود: در صورت امکان تا پایان امسال تعداد بیشتری از تاکسی‌های فرسوده و از رده خارج شده این شهر نوسازی خواهد شد.

**

فرماندار مراوه‌تپه گفت: با حضور استاندار گلستان از ماشین آلات عمرانی و خدماتی شرکت تعاونی دهیاری بخش گلیداغ بهره برداری شد.

امانگلدی ضمیر افزود: این ماشین آلات شامل یک دستگاه بیل بکهو، یک دستگاه کامیون کمپرسی و یک دستگاه تراکتور با اعتبار ۳۷ میلیارد ریال از محل تسهیلات حمایتی استانداری گلستان (دفتر امور روستایی و سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها) و آورده شرکت تعاونی دهیاران بخش گلیداغ خریداری شده است.

**

رییس موسسه تحقیقات پنبه کشور در گرگان از دست یابی به سه رقم جدید پنبه زودرس و پربازده خبر داد و گفت که امسال سطح کشت پنبه در کل کشور ۹۸ هزار هکتار بود گرچه پیش بینی می‌شد این سطح زیر کشت تا ۱۱۰ هزار هکتار افزایش پیدا کند اما تنش‌های آبی مانع از این افزایش سطح شد.

قربان قربانی ابراز امیدواری کرد: با برطرف شدن تنش‌های آبی سطح زیر کشت پنبه با ارقام پربازده و زودرس افزایش یابد.

وی ادامه داد: هم اکنون ۱۴ رقم تجاری پنبه در کشور وجود دارد و در ماه‌های آینده سه رقم جدید زودرس معرفی خواهد شد.

**

مراسم عطرافشانی گلزار شهدا به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس در تمامی شهرهای استان گلستان با حضور مسوولان محلی و خانواده معظم شاهد و ایثارگران برگزار شد.

**

فرماندار رامیان از اجرای طرح گردشگری چشمه گل این شهرستان خبر داد و گفت: در جلسه‌ای که باحضور مدیران کل منابع طبیعی و آبخیزداری و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان برگزار شد، مقرر شد تا پس از تهیه طرح، اجرای آن به شهرداری رامیان انجام شود.

جواد صادقلو افزود: تا اجرای طرح و به منظور جلوگیری از تکرار حوادث غرق شدگی در این چشمه طبیعی همچنین مقرر شد تا اداره کل منابع طبیعی نسبت به فنس کشی اطراف چشمه و استقرار نگهبان شبانه روزی ایمنی این مکان تفریحی را افزایش و مانع شنا در آن شوند.

استان گلستان که به نگارستان ایران اسلامی مشهور است، ۱.۹ میلیون نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم خطرناک و خونسردانه سرقت کابل های برق در خرمشهر / سارق جوان زمینگیر شد + عکس