2 شهر کردستان از وضعیت قرمز کرونا خارج شدند


2 شهر کردستان از وضعیت قرمز کرونا خارج شدند

سنندج - ایرنا - معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بر اساس آخرین رنگ‌بندی کرونا در کشور، شهرستانهای قروه و بیجار از وضعیت قرمز خارج و نارنجی شدند و سروآباد نیز اکنون زرد است.

دکتر ابراهیم قادری شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرستانهای بانه، دهگلان، مریوان، دیواندره، سقز، کامیاران و سنندج همچنان در وضعیت قرمز و پرخطر هستند و رعایت دستورالعملهای بهداشتی در این شهرها پایین است.

وی با بیان اینکه روند بستری در استان همچنان افزایشی و برای چندمین روز متوالی تعداد بستری‌ها همچنان بالای ۹۰۰ نفر است، افزود: استان در قله موچ پنجم قرار دارد و طولانی‌ترین موج از ابتدای شیوع کرونا را تجربه می‌کند، ضمن اینکه شهرهای سنندج و مریوان وضعیت فوق بحرانی دارند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به تکمیل ظرفیت کامل بخش کرونا در بیمارستانهای استان و خستگی و فرسودگی کادر بهداشت و درمان، اضافه کرد: اگر مردم در زمینه واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی همکاری لازم را با کادر بهداشت و درمان نداشته باشند، وضعیت بحرانی‌تر هم خواهد شد.

قادری با تاکید بر لزوم پرهیز از برگزاری مهمانی، دورهمی و تجمع، از شهروندان خواست به هیچ عنوان بدون ماسک در اماکن عمومی و حتی فضای باز تردد نکنند و رعایت پروتکل‌ها را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه این موج بسیار سنگین بوده و در برخی از شهرها طول کشیده که جای نگرانی است، ادامه داد: ۵۰۶ هزار نفر دُز اول و حدود ۲۴۰ هزار نفر دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و لازم است جوانان نیز بعد از ثبت نام در سامانه www. salamat.gov.ir نوبت واکسیناسیون دریافت کنند و واکسینه شوند.

در شبانه روز منتهی به روز پنجشنبه اول مهر، ۳۳۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی و ۸ نفر جان باختند. در حال حاضر ۹۰۱ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که حال ۸۴ نفر آنان وخیم است.

کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تاکنون در کردستان یک هزار و ۶۱۴ قربانی داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان