امسال آخرین سال کم‌آبی در بانه است


امسال آخرین سال کم‌آبی در بانه است

سنندج- ایرنا- نماینده مردم شهرهای سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال آخرین سال کم آبی در بانه است.

به گزارش ایرنا، بهزاد رحیمی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از سد عباس آباد بانه با بیان اینکه کمبود آب باعث نگرانی شهروندان شده اظهار داشت: مشکل کم آبی در بانه باعث ایجاد شده که بخشی از آن ناشی از کاهش بارندگی و بخشی دیگر از مشکلات ناشی از نقص در خط انتقال و آب گیری سد عباس آباد است.

وی اضافه کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده اجرای پروژه های خط انتقال آب بانه برای بازده زمانی ۲۰ سال انجام شده که کمبود آب برای همیشه حل می شود.

رحیمی گفت: برای پیگیری حل مشکل کم آب بانه مکاتباتی با وزیر نیرو انجام شده که با اقدامات انجام شده مشکل آب بانه تا ۲ ماه دیگر حل می شود.

سد بانه نیز چهار میلیون هزار متر مکعب ظرفیت دارد که سال گذشته ۲ میلیون ۵۰۰ هزار متر مکعب آب ذخیره شده و اکنون ۶۵۰ هزار متر مکعب آب دارد که تا ۲ هفته آینده تمام می شود.

شهرستان بانه ۴۳ هزار مشترک آب دارد که شامل ۳۳ هزار مشترک شهری و ۱۰ هزار مشترک روستای است و تعدادی دیگر از مردم آب مورد نیاز خود از چاه و منابع دیگر تامین می کنند.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر در ۲۷۰ کیلومتری سنندج مرکز استان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟