سراب شهرک سردترین نقطه کردستان در شبانه روز گذشته بود


 سراب شهرک  سردترین نقطه کردستان در شبانه روز گذشته بود

سنندج - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان گفت: میانگین حداقل دمای هوا در سراب شهرک دهگلان طی شبانه روز گذشته به یک درجه سانتی گراد کاهش یافت.

خبات قمری در روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در این مدت "سراب شهرک" با یک درجه سردترین و "سلین" با ۳۷ درجه گرمترین نقطه استان بودند و دمای شهر سنندج نیز مابین ۸ و ۳۳ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

وی افزود: طی امروز و فردا جمعه دماهای حداکثر روزانه استان حدود ۲ تا سه درجه کاهش می‌یابد و در در نقاط مرتفع به محدوده یخبندان نزدیک می شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته بهارستان با ۱۵ متر بر ثانیه بیشترین سرعت وزش باد را داشت، اضافه کرد: از امروز تا روز شنبه سرعت وزش باد در بعدازظهرها در استان قابل ملاحظه و در محدوده هشدار است که برای روز جمعه شدید برآورد می شود.

وی گفت: خروجی مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد که تا هفته آینده هوای استان پایدار و در اکثر ساعات صاف و آفتابی است.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری و ثبت می‌کنند.

میانگین بارندگی‌های استان در سال زراعی گذشته ۳۰۲ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال ماقبل ۴۲ درصد و در مقایسه با دوره بلندمدت (۲۵ تا ۳۰ سال قبل) ۳۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

سال زراعی از اول مهر هر سال شروع می‌شود و تا ۳۱ شهریور سال بعد ادامه می‌یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی