فرهنگ مقاومت و ایثار تحریم ها را به فرصت تبدیل کرده است


فرهنگ مقاومت و ایثار تحریم ها را به فرصت تبدیل کرده است

قصرشیرین- ایرنا- استاندار کرمانشاه با نجلیل از نقش مردم شهرستان گیلانغرب در دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: فرهنگ ایثار و مقاومت امروز بسیاری از تحریم ها را به فرصت تبدیل کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ،هوشنگ بازوند در ادامه سفر به گیلانغرب عصر پنجشنبه در جلسه بررسی مسایل و مشکلات این شهرستان در محل فرمانداری با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی مرتبط استانی، افزود: فرهنگ مقاومت به سادگی به دست نیامده بلکه ۲۶۰هزار جوان عزیز کشور تقدیم این راه شده است تا این فرهنگ را که برگرفته از عاشورا است شکل گیرد.

وی اظهار داشت: هیچ وقت نباید اجازه دهیم فرهنگ مقاومت کمرنگ شود و باید این فرهنگ همچنان به عنوان چراغ راهی برای پیشرفت و توسعه کشور فرا روی همه ما باشد.

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به سرمایه گذاری نفت و گاز برای توسعه استان کرمانشاه گفت: سند سرمایه گذاری نفت و گاز در استان کرمانشاه ۷۴ هزار میلیارد تومان ابلاغ شده و ۲مورد از آن شامل پتروشیمی اسلام‌آباد و سنقر نیز شروع شده است.

بازوند اضافه کرد:در این سند شهرستان های کنگاور، روانسر و کرمانشاه نیز هر کدام یک پروژه دارند و مابقی پروژه ها در حوزه شهرستان های گیلان غرب، قصرشیرین و سرپل‌ذهاب است که فرآوری قیر هم در آن دیده شده است که باید بتوانیم آن را عملیاتی نماییم.

او اظهار داشت:در این راستا ۴۷ میلیارد تومان اعتبار نیز توسط وزارت نفت به سازمان فنی و حرفه‌ای برای آموزش در این حوزه ها اختصاص یافته است.

وی همچنین از اختصاص ۲ میلیارد ریال اعتبار برای برگزاری کنگره شهید خوشروان و ۷۵۰ شهید گیلانغرب و همچنین چهار میلیارد تومان برای تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس این شهرستان خبر داد.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت پروژه احداث جاده گیلانغرب به سومار در محور زله زرد افزود: این پروژه می‌تواند نقش به سزایی را در اتصال گیلانغرب به مرز و مباحث اقتصادی داشته باشد که تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار آن تامین شده است و به زودی بخشی از این اعتبار ابلاغ می شود تا روند پروژه سرعت بگیرد.

فرهنگ مقاومت و ایثار تحریم ها را به فرصت تبدیل کرده است

سرپرست فرمانداری گیلانغرب نیز با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت های شهرستان گیلانغرب وجود ذخایر ارزشمند قیر طبیعی است، گفت: برنامه ریزی به منظور احداث ناحیه صنعتی فرآوری قیر طبیعی انجام شده و خواستار اختصاص اعتبار لازم جهت ایجاد زیر ساخت های آن هستیم.

حشمت رضایی در خصوص مشکلات دیگر در حوزه امور آب و همچنین آب شرب به روستاها، خواستار عنایت استاندار در تخصیص اعتبارات لازم در این رابطه شد که استاندار کرمانشاه نیز در این راستا و همچنین حفر چاه در مناطق مورد نیاز دستورات لازم را صادر نمود.

نماینده مردم شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی با اشاره به اینکه شهرستان گیلانغرب از ظرفیت‌های مناسبی برای توسعه برخوردار ولی کمتر مورد توجه قرار گرفته است، وجود مرز سومار را یک ظرفیت با کارکرد ملی در این منطقه ذکر کرد.

شهریار حیدری افزود: شهرستان مسایلی در حوزه راه های مواصلاتی، بهداشت و درمان و آب آشامیدنی دارد و نبود سی تی اسکن در شهرستان گیلانغرب و مراجعه مردم به شهرستان های همجوار یکی از مشکلات اساسی این حوزه است.

او همچنین خواستار حل مشکلات آب شرب مناطق روستایی به صورت ریشه‌ای و اساسی شد.

حجت الاسلام مجتبی فاطمی نسب امام جمعه گیلانغرب هم در سخنانی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس به عنوان یک سرمایه معنوی خواستار توجه دولتمردان به منظور رفع مشکلات اساسی شهرستان شد.

سرهنگ پاسدار محمد جواد نجفی فرمانده سپاه ناحیه گیلانغرب هم گزارشی از روند برگزاری کنگره ملی شهید خوشروان و ۷۵۰ شهید شهرستان را ارایه کرد.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار تن جمعیت و ۲۰۸ روستا دارد که در دوران دفاع مقدس به عنوان دومین شهر مقاوم کشور ۷۵۰ شهید، ۲ هزار و ۳۰۰ جانباز و ۱۴۱ آزاده سرافراز تقدیم انقلاب و کشور کرده است.

مرز سومار در فاصله پنج کیلومتری شهرسومار قرار دارد و فاصله این شهر با گیلانغرب ۶۷ کیلومتر است. فاصله سومار در نوار مرزی با شهر مندلی عراق ۱۵ کیلومتر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا