تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی در استان سمنان تنها یک تغییر داشت


تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی در استان سمنان تنها یک تغییر داشت

سمنان- ایرنا- وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی را در سامانه ماسک اعلام کرد که تنها تغییر استان سمنان در آن تبدیل وضعیت میامی از زرد به آبی بود.

به گزارش ایرنا، در اعلام عصر پنجشنبه سامانه ماسک، همچنان شهرستان‌های سمنان، شاهرود، گرمسار، مهدیشهر و دامغان در وضعیت نارنجی کرونایی باقی ماندند.

وضعیت زرد کرونایی شهرستان‌های آرادان و سرخه نیز حفظ شد و تنها تغییر در استان سمنان تبدیل وضعیت میامی از زرد به آبی بود که نشان از بهبود شرایط کرونایی دارد.

به گزارش ظهر امروز دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، ۳۰ بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در مناطق تحت پوشش این دانشگاه بستری شدند و به این ترتیب مجموع بیماران بستری و سرپایی مبتلا به کووید-۱۹ در مجموعه تحت پوشش دانشگاه از مرز ۴٢ هزار نفر گذشت.

نوید دانایی درباره آخرین آمار شیوع بیماری کرونا بیان کرد: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۴٢ هزار و ١۴٢ مورد مثبت کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شدند.

وی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته (از سی و یکم شهریور الی یکم مهر) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۰ بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید-۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند و به این ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به ٩ هزار و ۵۱۴ نفر رسید و ٣٢ هزار و ۶۱۸ بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به هشت هزار و ٣١٠ نفر رسید.

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۱۷ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱۸ هزار و ۵۰۸ نفر رسید.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، از دیروز تا امروز ۱ مهرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۶ هزار و ۳۶۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۲۰۲ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۴۹۳ هزار و ۵۹۱ نفر رسید.

تا کنون ۴ میلیون ۸۷۲ هزار و ۸۶۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند، ۶ هزار و ۵۸۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۳۱ میلیون و ۴۳۷ هزار و ۵۸۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403