سفر یک روزه رئیس مجلس به گیلان؛شنیدن صدای مردم تا حضور در یادواره شهدا


سفر یک روزه رئیس مجلس به گیلان؛شنیدن صدای مردم تا حضور در یادواره شهدا

رشت- ایرنا- نخستین سفر محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به گیلان برای حضور در یادواره 550 شهید شهرستان صومعه سرا و 23 شهید مدافع حرم استان بود، که گفت و گو با برخی اقشار مردمی از جمله معلمان و بازاریان و شنیدن دغدغه‌های آنان نیز در حاشیه آن رقم خورد.

رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز پنجشنبه در بدو ورود به فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت مورد استقبال جمعی از مسئولان استان قرار گرفت و پس از آن در یکی از مدارس رشت زنگ آغاز سال تحصیلی برای غنچه‌ها ویژه نوآموزان پیش دبستانی و دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی را به صدا درآورد و با فرهنگیان استان بی واسطه گفت و گو کرد.

در این گفت و گو معلمان گیلانی خواستار اجرای هرچه زودتر لایحه رتبه بندی معلمان شدند و آن را زمینه ساز انگیزه مضاعف برای فرهنگیان دانستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار اظهار داشت: لایحه رتبه‌بندی معلمان شب گذشته (چهارشنبه شب) در سامانه بارگذاری شد و تا ۱۰ روز آینده وارد صحن علنی مجلس می‌شود.

بررسی طرح شفافیت آرای نمایندگان طی روزهای آینده در صحن مجلس

رییس مجلس شورای اسلامی در یادواره شهدای دفاع مقدس گیلان که در صومعه سرا برگزار شد،گفت: امروز باید همه از خود بپرسیم که آیا نظام اداری و اجرایی کشور ما در خدمت مردم قرار دارد یا اینکه مردم همیشه باید در پشت درهای مجموعه اداری ما بدوند؟

قالیباف با اشاره به مشکلات بخش های مختلف کشور از جمله حوزه تولید اظهارکرد: من به عنوان نماینده مردم در مجلس باید بپذیرم بخشی از این اشکالات بر عهده بنده است و همه ما مسئولین باید بپذیریم در این بخش کوتاهی کرده ایم.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید کاستی ها جبران شود، افزود: امکانات مادی و ظرفیت اقتصادی در کشور بسیار بالا است اما باوری که روزی جوانان با آن به میدان جنگ عازم شدند اکنون در مدیران متزلزل شده است.

قالیباف با بیان اینکه ما در یک برنامه پنج ساله قادر هستیم ثبات اقتصادی را به کشور برگردانیم، اظهار داشت: برای جبران کاستی ها باید جوانان را به میدان آورد.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی در قانون تسهیل صدور مجوز کسب و کار تصمیم گرفته است که در حوزه اشتغال، دیگر مردم به دنبال دستگاه های دولتی و اداری نباشند.

رییس مجلس گفت: در این برنامه فقط مردم درخواست خود را ثبت خواهند کرد و برای بررسی دستگاه ها باید پیگیری کنند.

وی گفت: ما امروز نماینده مردم هستیم و داد ما و صدایی که از ما شنیده می شود باید آن چیزی باشد که خواست مردم است که ما به این موضوع متعهدیم و آن را دنبال می کنیم.

وی اعلام کرد: طرح شفافیت آرای نمایندگان نیز مجدداً در سامانه مجلس بارگذاری شده و در طی روزهای آینده در صحن بررسی می شود.

لزوم اداره کشور بر اساس شایسته سالاری

رییس مجلس شورای اسلامی پیگیری خواست مردم را وظیفه همه مسئولان دانست و تاکید کرد: باید با فراهم کردن امکانات و با توجه به ظرفیت های جوانان، کشور بر اساس شایسته سالاری و شایسته گزینی اداره شود.

قالیباف مدیریت بر اساس رابطه، حزب، گروه، جناح بندی و قبیله گرایی را مناسب نظام جمهوری اسلامی ندانست و افزود: هر کسی که لایق تر است باید مدیریت را در دست بگیرد و اداره کند. ما مسئولین باید بدانیم هر تصمیمی که میگیریم اولویت اول، محرومین و مستضعفین هستند و عدالت را در توزیع امکانات رعایت کنیم.

وی همچنین گفت: در دوران دفاع مقدس ۲ اتفاق بر پیروزی جبهه انقلاب مهم و اثرگذار بود که یکی از آنها حضور مردم به خصوص جوانان جبهه های جنگ و دیگری باور الهی مردم بود.

رییس مجلس ادامه داد: امروز به پشتوانه همین ۲ عامل در بخش تجهیزات و تولیدات نظامی، علم و صنعت ایران جزو ۱۰ کشور اول دنیا است.

بازدید از بازار سنتی رشت و گفت و گو با با فروشندگان و دستفروش های این بازار، بازدید از مرکز آموزش تالاب انزلی واقع در پناهگاه حیات وحش سلکه و دیدار با خانواده شهیدان یوسفی از دیگر برنامه های سفر یک روزه امروز رئیس مجلس شورای اسلامی به گیلان بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل