پیوست‌های سلامت با محوریت مهار کرونا در برنامه‌ریزی‌ها لحاظ شود


پیوست‌های سلامت با محوریت مهار کرونا در برنامه‌ریزی‌ها لحاظ شود

زاهدان- ایرنا- معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پیوست‌های سلامت با محوریت موضوع مهار کرونا در برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات تمامی دستگاه‌ها مدنظر باشد.

به گزارش ایرنا ابوذر کوثری شامگاه پنجشنبه در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده با اشاره به دستورکارهای این نشست اظهارداشت: سیستان و بلوچستان و به صورت خاص حوزه سیستان و زاهدان یکی از کانوهای سرایت بیماری هاری است از اینرو این موضوع دارای اهمیت بوده و می‌طلبد به شکل خاص و جدیتری پیگیری شود.
وی افزود: چند موضوع در مهار بیماری هاری در دستور کار قرار دادیم که همه این‌ها دست به دست هم به یک سیاست موفقیت‌آمیز در این مهار تبدیل می‌شوند.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه برای مهار بیماری هاری واکسیناسیون سگ‌ها که تعداد حداقلی از آن‌ها را شامل می‌شود توسط دامپزشکی باید مدنظر باشد ادامه داد: برای مهار بیماری هاری جمع‌آوری پسماند زباله‌ها و لاشه‌ها بسیار اهمیت دارد از اینرو شهرداری‌های حتما این موضوع را مد نظر خودشان قرار دهند.
وی با بیان اینکه پیوست‌ها بسیار مهم است و پیوست‌های زیست محیطی و اجتماعی و پیوست‌های مختلفی در مطالعات مختلف و برنامه‌ریزی‌ها انجام و مدنظر است گفت: پیوست‌های سلامت بسیار مهم است.

کوثری با بیان اینکه برای مهار بیماری هاری متناسب با شرایط و امکانات باید به سمتی برویم که از همه ابزارها استفاده کنیم تصریح کرد: زیرمجموعه شهرداری موضوع بیماری را مثل سایر موضوعات شهری باید ببیند و به موضوع جمع‌آوری زباله‌ها و مقوله‌های که در رابطه با پسماند هست بپردازد.

وی بیان کرد: در مورد خودکشی آمار این موضوع در سیستان و بلوچستان خوشبختانه نسبت به سطح کشور بالا نیست و شرایط ما نسبت به سایر مناطق کشور پایین است.
وی ادامه داد: اما آن چیزی که جای نگرانی دارد روند افزایش اقدام به خودکشی هاست که طبق آماری که مجموعه علوم پزشکی زاهدان اعلام کرده این مهم در سال گذشته چهار برابر در کشور افزایش پیدا کرده است.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه خودکشی علت‌های مختلفی دارد خاطرنشان کرد: طبق برآورد حوزه علوم پزشکی اثر کرونا و شرایط روحی جامعه در موضوع خودکشی بسیار موثر است و بیانگر این مهم بوده که کنترل و مقابله این ویروس چقدر می‌تواند برای ما اهمیت و اولویت داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه آمارها و ارقام نشان می‌دهد آسیبی که کرونا وارد بر جامعه می‌کند همه‌جانبه است گفت: برای ایجاد و تکمیل زنجیره درمان در حوزه خودکشی و کسانی که به آن اقدام کرده‌اند لازم است که این افراد معرفی به مجموعه اداره کل بهزیستی شوند تا علاوه بر درمان‌های دارویی مشاورهای در حوزه روان‌پزشکی نیز دریافت کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس