ذخیره 70 درصدی آب شرب با یک دستگاه بهینه آب


ذخیره 70 درصدی آب شرب با یک دستگاه بهینه آب

یک مخترع و مبتکر گفت: ساخت دستگاه بهینه آب شرب شهری ایرانی تا 70 درصد آب را در سد ها ذخیره می کند.

حاجی رضا مخترع و مبتکر دستگاه بهینه آب شرب شهری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: حدود ۷۰ الی ۸۰ درصد آبی که توسط مردم دراستحمام، شستن ظروف، مسواک زدن و لباسشویی استفاده می‌شود به طور مستقیم وارد فاضلاب می‌شود. زمانی که فردی از آب استفاده نمی کند، اما باز است دستگاه بهینه آب شرب شهری به صورت هوشمند و بدون دیفکت برای مصرف کننده از هدر رفتن آن جلوگیری می‌کند.

او افزود: با استفاده از دستگاه بهینه آب شرب شهری بیش از ۷۰ درصد آب شهری ذخیره می‌شود. طراحی صفر تا ۱۰۰ این محصول ایرانی بوده و با پایین‌ترین قیمت قابل استفاده است. اندازه این محصول بسیار سبک و قابل حمل است که از هزینه مصرف یک سال یارانه آب شرب برای ایران کمتر است.

حاجی رضا بیان کرد: برای ساخت دستگاه بهینه آب شرب شهری از نظر اشتغال می‌توان رکورد خوبی برای کشور داشته باشد. در ایران بیش از ۲۵ میلیون خانه وجود دارد که تنها فقط در ۱ میلیون خانه از این دستگاه بهینه آب شرب شهری استفاده می‌شود. با استفاده از این محصول بیش از ۵۰ درصد آب شهری کاهش می‌یابد و باعث صرفه جویی در هزینه و قبوض و خود آب می‌شود.

اوبیان کرد: دستگاه بهینه آب شرب شهری هم در منابع طبیعی و هم منابع انسانی دستگاهی ثروت آور است. باتوجه به اینکه بیشتر کشور‌ها به دلیل مصرف زیاد آب در خشکسالی به سر می‌برند و در مناطق خشک زندگی می‌کنند، می‌توانند با استفاده از این دستگاه کشوری غنی از آب را داشته باشند.

مخترع و مبتکر دستگاه بهینه آب شرب شهری در پایان گفت: با حمایت‌ها و پشتیبانی از مخترعین و مبتکرین محصولات زیادی می‌تواند جلوی واردات محصولاتی را بگیرد که با هزینه‌های زیاد وارد می‌شوند، اما با ساخت تولید داخلی همچون دستگاه‌هایی و محصولاتی از ارز‌های زیادی جلوگیری می‌شود.

بیشتربخوانید

دستگاه رکاب‌زنی به یاری بیماران نخاعی آمد

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا