امیرعبداللهیان تحریمها و دخالت های آمریکا در نیکاراگوئه را محکوم کرد


امیرعبداللهیان تحریمها و دخالت های آمریکا در نیکاراگوئه را محکوم کرد

نیویورک- ایرنا - دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه تحریم های آمریکا علیه نیکاراگوئه بویژه تحریم های اخیر کنگره و همچنین دخالت های خارجی در امور داخلی نیکاراگوئه را محکوم کرد.

دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در حاشیه هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل، روز پنجشنبه به وقت محلی با "دنیس مونکادا" وزیر خارجه نیکاراگوئه دیدار و در خصوص روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر کرد.
وزیر خارجه نیکاراگوئه در ابتدای دیدار، سلام گرم رئیس جمهور کشورش را برای آقای رئیسی رئیس جمهوری ایران ابلاغ کرد، و ضمن اشاره به اینکه گفتگوی تلفنی دو رئیس جمهوری بسیار مثبت و سازنده بوده است، از حمایت های جمهوری اسلامی ایران تشکر و آمادگی نیکاراگوئه را برای همکاری های گسترده در زمینه های مختلف اعلام کرد.
وزیر خارجه نیکاراگوئه همچنین خواستار برگزاری هر چه زودتر کمیسیون مشترک دو کشور شد.
وزیر امور خارجه کشورمان نیز با اشاره به تاریخ مبارزاتی دو کشور و اینکه دو ملت، پیروزی انقلاب خود را در فاصله کم و نزدیک به هم تجربه کرده اند، از این واقعیت به عنوان عامل نزدیکی بیشتری دو ملت یاد کرد.
دکتر امیرعبداللهیان تحریم های آمریکا علیه نیکاراگوئه بویژه تحریم های اخیر کنگره و همچنین دخالت های خارجی در امور داخلی نیکاراگوئه را محکوم و آمادگی خود را برای همکاری بیشتر برای مقابله با تحریم های ظالمانه آمریکا اعلام کرد.
وزیر خارجه در خصوص روابط دوجانبه نیز با اشاره به سطح خوب و رو به پیشرفت روابط سیاسی ابراز امیدواری کرد روابط اقتصادی نیز به سطح روابط سیاسی ارتقاء یابد. در همین رابطه از برگزاری کمیته مشترک و کمیسیون مشترک اقتصادی استقبال کرد.
امیرعبداللهیان همچنین بر ضرورت گسترش تجارت دو کشور از جمله در حوزه صادرات اوره، گاز، کالاهای پتروشیمی و دارو به نیکاراگوئه تاکید نمود.
لازم به ذکر است دو طرف در خصوص آخرین وضعیت تحولات منطقه ای و بین المللی تبادل نظر کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید